Η Toyota έχει αναφέρει επανειλημμένος ότι στην προσπάθεια για μείωση των εκπομπών ρύπων, η ηλεκτροκίνηση δε μπορεί να είναι μονόδρομος.
Ο ιαπωνικός κολοσσός πιστεύει ότι κομβικό ρόλο μπορεί να παίξει και η υδρογονοκίνηση, στην οποία συνεχίζει να επενδύει. Μάλιστα έχει μεταλαμπαδεύσει τη σχετική της τεχνογνωσία όχι μόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά σε φορτηγά, λεωφορεία, τρένα και σκάφη.
Toyota: Δυο πολύτιμοι συνεργάτες
Οι πληροφορίες που αντλεί από την πολλαπλή χρήση της υδρογονοκίνησης θα χρησιμεύσουν στην επίτευξη του στόχου της για μηδενικές εκπομπές ρύπων στην εφοδιαστική της αλυσίδα έως το 2040. Στο πλαίσιο αυτό, σε συνεργασία με την Coca-Cola ξεκίνησε την πιλοτική δοκιμή ενός φορτηγού βαρέως τύπου, που θα καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιώντας μονάδες κυψελών καυσίμου της Toyota, οι οποίες συνδυάζουν μόρια υδρογόνου (H2) και οξυγόνου (O2) στο νερό, ενώ παράγουν ταυτόχρονα ηλεκτρική ενέργεια.
Έτσι το μεγάλο φορτηγό αφήνει πίσω του μόνο σταγόνες νερού και όχι καυσαέρια, ενώ στην αποδοτικότητά του συμβάλει ο σύντομος χρόνος που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η προμήθεια του υδρογόνου από ανανεώσιμη πηγή ενέργειας γίνεται από την Air Liquide.
Η Toyota έχει θέσει ως στόχο την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών βαρέως τύπου, οποίες αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο των ευρωπαϊκών εμπορευματικών μεταφορών με βάση τα διανυθέντα τονοχιλιόμετρα. Παράλληλα επιθυμεί να συμβάλει στη δημιουργία κοινωνιών ουδέτερων εκπομπών άνθρακα στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν.