Σαν ανέκδοτο μοιάζει και όμως είναι πραγματικότητα.
Δοκιμές εξέλιξης της Toyota Gazoo Racing με το Yaris WRC και με τα τρία εργοστασιακά πληρώματα, Οζιέ-Ινγκρασιά, Έβανς-Μάρτιν και Ροβάνπερα-Χαλτούνεν, στις σκληρές Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις για το ράλι Τουρκίας.
Όμως για να μην παρεξηγηθούμε, καθώς για μας τους Έλληνες η παρεξήγηση είναι μέσα στο αίμα μας (υπάρχουν και τα παπαγαλάκια που την καλλιεργούν) δεν μας ενοχλεί καθόλου που η ομάδα στην οποία ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν επέλεξε τη χώρα μας για τις δοκιμές-εξέλιξης.
Ήταν και αυτό μια ανάσα στην πολύ δύσκολη εποχή, καθώς έγινε ένας σημαντικός τζίρος στη χώρα μας, σε ξενοδοχεία, καύσιμα και αγαθά.
Αυτό το οποίο μας τρελαίνει στην κυριολεξία είναι ότι κάνουν δοκιμές στη χώρα μας και σε Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις για να τρέξουν πού; στην Τουρκία.
Αυτό είναι το οποίο δεν μπορούμε να «χωνέψουμε» για τον δικό μας αγώνας που φιγουράριζε τόσα χρόνια στα μεγάλα σαλόνια του WRC και τώρα να χρησιμοποιείται για δοκιμές.
Και το χειρότερο απ’ όλα ότι η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε κανένα διεθνές πρόγραμμα.
Η Ελλάδα, με το Ράλι Ακρόπολις, το Ράλι Χαλκιδικής, το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις και να είναι θεατής στις όποιες εξελίξεις.
Φυσικά τίποτα δεν είναι τυχαίο. Τα πρόσωπα έπαιξαν το ρόλο τους και τα πρόσωπα είναι υπεύθυνα για τις κινήσεις στη σκακιέρα χάνοντας οριστικά το παιχνίδι και μάλιστα χωρίς προοπτικές.
Σε πληγώνουν όλα αυτά και ακόμα περισσότερο όταν ξέρεις ότι δεν υπάρχει φως στο τούνελ.
Το Ράλι Ακρόπολις ήταν αυτό που ανέβασε στα ύψη το μηχανοκίνητο αθλητισμό στη χώρα μας, καθώς από τις ξένες συμμετοχές έμαθαν οι οδηγοί, οι συνοδηγοί, οι μηχανικοί ακόμα και οι οργανωτές.
Λόγω του Ράλι Ακρόπολις είδαμε από κοντά τα εργοστασιακά αυτοκίνητα, που πρωταγωνιστούσαν στις Ειδικές Διαδρομές.
Από το Ράλι Ακρόπολις η Ελληνική επαρχία ζούσε κάθε άνοιξη το δικό της ρυθμό ανάμεσα στα μεθυστικά αρώματα της φύσης, με τις πλαγιές να γεμίζουν κόσμο για να θαυμάσουν τα είδωλά τους στη μάχη με τα χρονόμετρα, με φόντο το βαθύ πράσινο του βουνού, ή το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας που μάγευε (και εξακολουθεί να μαγεύει).
Το Ράλι Ακρόπολις ήταν το ετήσιο καθιερωμένο ραντεβού για πολλές 10ετίες που πλέον παραμένει ζωντανό μέσα από τις κιτρινισμένες σελίδες της ιστορίας.
Τώρα απλά θεατές σε ένα έργο που παίζεται αλλιώς και η Εσθονία, το Βέλγιο, η Τουρκία ακόμα και η Κροατία (όπως λένε οι πληροφορίες καθώς ετοιμάζεται να μπει στα σαλόνια του WRC) ξέρουν να το «παίζουν» καλύτερα από εμάς και να διεκδικούν.
Γιατί τώρα ήταν η μεγάλη ευκαιρία να επιστρέψει το ράλι Ακρόπολις στα μεγάλα σαλόνια, καθώς το WRC ψάχνει διεξόδους για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα εντός Ευρώπης.
Αλλά πως; αφού απουσιάζουμε από παντού, και ποιος και πως θα μας εμπιστευτούν, όταν «μιλάει» το παρελθόν με απλήρωτα παράβολα, διαμάχες στην κυλιόμενη σκάλα στο Καζίνο του Λουτρακίου, δωράκια παραβόλου από την ΟΜΑΕ σε ιδιώτη οργανωτή, χτυπήματα κάτω από τη μέση κ.α. που συνθέτουν ένα παζλ από το οποίο λείπουν τα πολλά και βασικά κομμάτια.
Και από την άλλη να ξέρεις ότι η διοργάνωση στο ράλι Ακρόπολις (ακόμα και στο υποβαθμισμένο ERC) βαθμολογείται με άριστα.
Πόσο σε πληγώνουν όλα αυτά.
Αλλά είπαμε, οι άνθρωποι και οι ανικανότητες όλων των εμπλεκομένων που το μόνο το οποίο κατάφεραν τελικά είναι να μείνουν οι αναμνήσεις.
Περισσότερες εικόνες εδώ Τoyota Gazoo Racing