Η Toyota έχει καταστήσει σαφές ότι ένας από τους κύριους στόχους της ως αυτοκινητοβιομηχανία είναι να προσφέρει περισσότερες επιλογές στην πορεία για ουδέτερο άνθρακα.
Δεν πρόκειται, βεβαίως, για μια διαδικασία που θα γίνει σε μια μέρα, θα απαιτηθεί χρόνος, έρευνα και πειραματικές μέθοδοι. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τόλμησε, λοιπόν, να μετατρέψει ένα παλαιότερο, θρυλικό πλαίσιο για να βοηθήσει στις τεχνολογικές της προσπάθειες, προς αυτή την κατεύθυνση.
Στο φετινό Σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο 2023, που έκλεισε χθες τις πύλες του, το Gazoo Racing της Toyota παρουσίασε ένα ζευγάρι αριστοτεχνικά ανακαινισμένων Corolla των μέσων της δεκαετίας του ’80 με κάποια προσαρμογή aftermarket που ταιριάζει με αυτά που ονειρεύονται οι λάτρεις των μετατροπών. Η ενδιαφέρουσα ανατροπή σε αυτό το δίδυμο είναι ότι το ένα χρησιμοποιεί κινητήριο σύστημα υδρογόνου ενώ το άλλο ηλεκτρικό μοτέρ.
Το AE86 BEV Concept βασίζεται στη διατήρηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους του αρχικού οδηγικού πνεύματος του ιστορικού μοντέλου, αλλά καταργεί τον 4κύλινδρο θερμικό κινητήρα και βασίζεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα Tundra HEV και πολλές μπαταρίες Prius PHEV. Οι μηχανικοί έκαναν ό,τι μπορούσαν για να διατηρήσουν μια σωστή ισορροπία σε σχέση με τα αρχικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
Όλα αποκτούν μια πρωτότυπη εργοστασιακή εμφάνιση και αίσθηση στο εσωτερικό του φινιρισμένου χώρου του κινητήρα και τίποτα δεν φαίνεται κολλημένο ή εκτός θέσης, ενώ η ανάρτηση Cusco …κρυφοκοιτάζει μέσα από τους θόλους.
Τα πίσω καθίσματα αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκε ένας κλωβός Cusco, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του πίσω καθίσματος και του χώρου φόρτωσης είναι, πλέον, κατειλημμένο με ένα τεράστιο περίβλημα από λαμαρίνα που καλύπτει τις μπαταρίες. Το βάρος της κατασκευής είναι στρατηγικά τοποθετημένο στο μέσο του αμαξώματος για να βοηθήσει στην κατανομή βάρους μπροστά και πίσω.
Στην περίπτωση του H2 Concept το γνωστό σύνολο 4AGE είναι ακόμα στη θέση του, σε εξαιρετική κατάσταση. Αυτός ο κινητήρας παρέχει μόνο ένα μικρό μέρος της ισχύος και αυτό που η Toyota περιγράφει ως «τα ελκυστικά σημεία του ήχου και των κραδασμών από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης». Αν και δεν είναι λεπτομερές, αναφέρεται ότι τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου, οι σωλήνες καυσίμου και τα μπουζί έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο. Το ζεύγος δεξαμενών καυσίμου υδρογόνου είναι από το Toyota Mirai.
Και τα δύο πρωτότυπα διαθέτουν κλασικές ζάντες Watanabe και εμβληματικά θέματα panda, ενώ και τα δύο χρησιμοποιούν καθίσματα Bride και ζώνες Cusco που έχουν επισκευαστεί πλήρως χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά και διαθέτουν ένα λογότυπο “ουδέτερου άνθρακα” ραμμένο στο υλικό.
Διαβάστε ακόμα: