Ένα Toyota GR Yaris, με ιπποδύναμη σχεδόν όση εκείνη του Honda Civic Type-R έφτιαξε ένας βελτιωτής στη Γερμανία.
Μετά την κυκλοφορία του ιαπωνικού μοντέλου, ήταν πολλοί οι βελτιωτές που θέλησαν να επέμβουν στον πύραυλο τσέπης.
Ο βελτιωτικός οίκος DTE στη Γερμανία το έπραξε, όμως δε θέλησε να κάνει κάτι ακραίο. Η μόνη αλλαγή που πραγματοποίησε ήταν να αλλάξει τον εγκέφαλο, περνώντας νέο πρόγραμμα. Αυτό ήταν αρκετό ώστε η ιπποδύναμη να φλερτάρει με εκείνη του Honda Civic Type-R. Από τους 261 ίππους που είχε βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής της Toyota, έφτασε τους 309. Δηλαδή είδε μια αύξηση 48 ίππων. Επιπλέον, κέρδισε και 45 Nm ροπής, φτάνοντας τα 405 Nm στο σύνολο.
Πρόκειται για νούμερα που είναι μεγάλα για οποιονδήποτε κινητήρα, όμως γίνονται άκρως εντυπωσιακά όταν σκεφτούμε ότι πρόκειται για σύνολο 1.6 λίτρων με μόλις τρεις κυλίνδρους.
Χορεύοντας στα χιόνια με τον “πύραυλο”Toyota GR Yaris (video)
Προς υπενθύμιση, τα νούμερα για το Honda Civic Type-R είναι 320 ίπποι και 420 Nm ροπής.
Μάλιστα, με την αυξημένη ισχύ του θα είναι σημαντικά πιο γρήγορο από την πρόταση της Honda, καθώς ακόμα και στην εργοστασιακή εκδοχή καταφέρνει να ολοκληρώσει τη δοκιμασία των 400 μέτρων σε λιγότερο χρόνο.
Ο Γερμανός βελτιωτικός οίκος αναφέρει ότι ο νέος με το νέο εγκέφαλο το Toyota GR Yaris δεν είναι μόνο πιο γρήγορο, αλλά καλύτερο συνολικά. Αρχικά επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία οδηγικά προφίλ, Sport, Dynamic και Efficiency. Το τελευταίο έχει να κάνει με την εξοικονόμηση καυσίμου. Μάλιστα, με το νέο εγκέφαλο, η κατανάλωση είναι συνολικά μειωμένη κατά 15%.
Μαζί με τον εγκέφαλο για το GR Yaris η DTE δίνει και μία μικρότερη βελτίωση η οποία ονομάζεται PedalBox. Με αυτή γίνεται πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού, με αποτέλεσμα να γίνεται καλύτερη η αίσθηση της επιτάχυνσης. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιείται και να απενεργοποιείται από τον οδηγό κατά βούληση, μέσω ενός πλήκτρου που βρίσκεται στην καμπίνα.