H γρήγορη έκδοση του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2021» είναι το GR Yaris , όπου τα αρχικά GR σημαίνουν Gazoo Racing, και να πως οι δρόμοι παίρνουν φωτιά .
Το λευκό των φωτογραφιών είναι το πρώτο που ήρθε στη χώρα μας από την Τoyota Ελλάς, ανήκει σε ιδιώτη(*), αλλά εμείς το οδηγήσαμε. Και γράφοντας στο κοντέρ αρκετά χλμ. σκεφτήκαμε για ακόμα μια φορά οτι όταν θέλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες η πραγματική αυτοκίνηση όπως αυτή πιστώνεται μέσω των εκδόσεων GR, GTI, RS ζει και βασιλεύει. .
Το GR Yaris είναι η έκδοση που προέρχεται από τις επιτυχίες της Toyota στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι δίπλα στον παραδοσιακό μοχλό του χειρόφρενου υπάρχει η ένδειξη “GR-WRC-Developed For FIA World Rally Championship”.
Το GR Yaris σε σχέση με τα άλλα μοντέλα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με 3θυρο αμάξωμα.
Μάλιστα οι πόρτες δεν διαθέτουν πλαίσιο παραθύρου, που υπογραμμίζει τη συμπαγή κατασκευή του μοντέλου.
Φουσκωμένα φτερά, μεγάλη εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα, δύο εξατμίσεις στον διακριτικό διαχύτη, και το logo GR-Four, που μεταφράζεται ότι το GR Yaris είναι 4κίνητο υπογραμμίζουν την έκδοση. Μόνο σε αυτήν την έκδοση είναι διαθέσιμο ως 4κίνητο το Yaris.
H εξωτερική εικόνα πλαισιώνεται από ζάντες 18 ιντσών (ελαστικά 225/40) αφήνοντας θέα στις κόκκινες 4πίστονες δαγκάνες (για μπροστά) με αεριζόμενους δίσκους για μπροστά 356 χλστ. και 297 χλστ. για πίσω.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα McPherson για μπροστά και διπλά ψαλίδια για πίσω.
Όσο για το βάρος αυτό ανέρχεται στα 1.280 κιλά, καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφριά υλικά όπως το αλουμίνιο στο καπό του κινητήρα, της πόρτας αποσκευών, και των θυρών, ενώ η οροφή είναι από ανθρακόνημα.
Τι υπάρχει όμως κάτω από το μπροστινό καπό.
3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.618 κ.εκ. με ροπή 360 Nm, απόδοσης 261 ίππων, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο μεταδίδοντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς, μέσω των διαφορικών Torsen τόσο για μπροστά, όσο και για τον πίσω άξονα.
Η ισχύς σε συνδυασμό με το βάρος έχει δώσει μια αναλογία 4.9 κιλών στον ίππο.
Να σταθούμε λίγο στο μοτέρ και να σημειώσουμε ότι το GR Υaris δεν μπορεί να συμμετάσχει σε κανέναν αγώνα σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, καθώς τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στις διάφορες κατηγορίες με τα αρχικά “R” όπου και τις χαρακτηρίζουν είναι max έως 1.6 λίτρα. Στην περίπτωση του GR Yaris είναι 1.618 κ.εκ.
Μπορεί όμως να τρέξει υπο μορφή Ενιαίου, όπως έχει κάνει η Ιταλία με πριμ 300.000 ευρώ, με το Ενιαίο να περιλαμβάνει 5 ασφάλτινους αγώνες. Αυτά στην Ιταλία.
Car Of The Year 2021: Toyota Yaris έδειξε η κάλπη
Σε ο,τι αφορά το ποσοστό κατανομής της ροπής των διαφορικών μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ελέγχεται από τον ίδιο τον οδηγό μέσω ενός μπουτόν.
Υπο κανονικές συνθήκες το ποσοστό είναι 60:40, στην επιλογή Sport 30:70 και σε πίστες ή σε συνεχείς στροφές θυμίζοντας Ειδικές Διαδρομές στην επιλογή Track το ποσοστό είναι 50:50. Επιπλέον τα Torsen επεμβαίνουν μεταξύ των αριστερών και δεξιών τροχών δίνοντας τη ροπή στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση.
Μπορεί επίσης να γίνει ως 100:0 (full front-wheel drive) αλλά και 0:100 (full rear-wheel drive)
Το εσωτερικό φέρει διακριτικές πινελιές “GR” όπως ο εργονομικό τιμόνι, τα σπορ καθίσματα με αλκαντάρα, τα πεντάλ αλουμινίου, ενώ στο κέντρο βρίσκεται η οθόνη αφής.
Και η παράσταση ξεκινάει μόλις πιέσεις το μπουτόν με την ένδειξη start/stop engine.
Μοτέρ
Με το που θα έρθει στα αυτιά σου ο ήχο από το 3κύλινδρο σύνολο ένα χαμόγελο είναι ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σου.
«Τραβάς» μια δύο κοφτές γκαζιές για να ακούσεις τον ήχο, μέχρι ο Νίκος Μήτσουρας της reporter-image δώσει το «πρόσταγμα» για να ξεκινήσεις και να αρχίσει το παιχνίδι με το φακό, εκείνη την πολύ κρύα ημέρα στον «Αγιο Μερκούριο», στο περιβάλλον που ταιριάζει απόλυτα στο GR Yaris.
Oι πρώτες εντυπώσεις έρχονται από το μοτέρ. «Τραβάει» σαν διάολος. Βέβαια έχει και την «υποστήριξη» από το κιβώτιο με τη σφικτή αίσθηση και τις σωστές σχέσεις που συμβάλει στο να σου φτιάξει τη διάθεση.
Μετά το σύστημα διεύθυνσης. 2.2 στροφές από άκρη σε άκρη που σε συνδυασμό με την ανάρτηση, το αυτοκίνητο κάθε στιγμή σου ανεβάζει τη διάθεση από το πώς «στρίβει» ώστε να κινηθείς όσο πιο γρήγορα, είσαι σε θέση.
Ακούνητο λες και κινείσαι πάνω σε ράγες τραίνου. Αλλά κυρίως τρομερή η αίσθηση της ασφάλειας που νιώθεις.
Φυσικά δεν είναι όλες οι στιγμές ίδιες στο να αρχίσεις να διαγράφεις υποστροφές με ανεβάσματα/κατεβάσματα (έχοντας ρυθμίσει και το drive mode κατάλληλα), παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για «παιχνίδια».
Όλα έχουν την ώρα τους, τις στιγμές τους.
Αλλά με το GR Yaris κάθε λεπτό πίσω από το τιμόνι είναι στιγμές. Για αυτό το έφτιαξαν εξάλλου.
Για το τέλος, έτσι μια ματιά στην τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χκμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 τα χρονόμετρα σταματούν στα 5.5 δευτ.
Τιμή, από 42.670 ευρώ.
Φωτογραφίες: Νίκος Μήτσουρας
ΥΓ: Ευχαριστούμε τον Τάκη Κουτσίκο, ένας ωραίος τύπος, πρώην πρόεδρος Επιτροπής Αγώνων της ΟΜΑΕ, που δεν είχε την πρέπουσα στήριξη για να αλλάξει ρώτα στο «πλοίο» των αγώνων,ο οποίος με κέφι μας εμπιστεύτηκε το προσωπικό του GR Yaris. Εάν δεν εμπνέεις εμπιστοσύνη πως ο άλλος θα σου «δώσει» τα κλειδιά από ένα αυτοκίνητο που «σφάζονται» παλληκάρια στην ποδιά της Τοyota για να το αποκτήσουν, το οποίο δεν το λες και “φτηνό” για να το αποκτήσεις….