Μαζί με το νέο Yaris του οποίου η καριέρα στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσει το μήνα Σεπτεμβρίο, ταυτόχρονα θα είναι διαθέσιμο και το πιο σπορ μοντέλο της σειράς, με άρωμα από το αγωνιστικό τμήμα της Toyota, το Toyota Gazoo Racing(TGR), αλλά και από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Το νέο GR Yaris, όπως ονομάζεται, είναι το δεύτερο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την Toyota Gazoo Racing, όπου σύμφωνα με την εταιρία αποτελεί μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης, καθώς θα κάνει τις καρδιές των φίλων των αγώνων να χτυπούν γρηγορότερα.
Το μοντέλο αυτό φέρει 3κύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων απόδοσης 261 ίππων με ροπή 360 Nm που συνδυάζεται με μόνιμη 4κίνηση.
Είναι δε το πρώτο μοντέλο με κίνηση σε όλους τους τροχούς από την εποχή της Celica GT-Four .
Βέβαια από την Celica GT-Four μέχρι το GR Yaris η Toyota συμμετείχε στα μεγάλα σαλόνια του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι με την Corolla WRC. Όμως η ιαπωνική εταιρία δεν είχε προχωρήσει σε κάποια ειδική έκδοση της Corolla άμεσα συνδεδεμένο με την παρουσία της εταιρίας στο WRC, ούτε έφερε το μοντέλο αυτό κίνηση και στους δύο άξονες.
Όμως οι ρίζες του GR Yaris βρίσκονται πολύ πίσω.
Σε ένα ιστορικό-σπορ-μοντέλο της Toyota, το 2000 GT του 1965, που αποτελεί πρόκληση για κάθε συλλέκτη. Ένα μοντέλο με προηγμένη τεχνολογία για την εποχή και με πολλά ρεκόρ που το συνόδευσαν στην καριέρα του.
Το Gr Yaris είναι τέκνο της Toyota Gazoo Racing Europe (TGR-E) που εδρεύει στην Κολωνία και είναι υπεύθυνο για τις παγκόσμιες δραστηριότητες σε ο,τι αφορά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό παγκοσμίως του ιαπωνικού ομίλου.
Το TGR-E ξεκίνησε τις δραστηριότητες του την άνοιξη του 2020 από την Toyota Motorsport (TMG), η οποία ήταν επίσης υπεύθυνη για τις αγωνιστικές εμπλοκές του ομίλου εδώ και 45 χρόνια.
Στην Ευρώπη για την Toyota όλα ξεκίνησαν στις αρχές της 10ετίας του 1970 με τον πανύψηλο Σουηδό Ούβε Άντερσον, πρωταγωνιστή των διεθνών ράλι τότε και νικητής του ράλι Ακρόπολις το 1971 με Alpine-Renault. Ο Άντερσον από το 1975 συντόνιζε τη συμμετοχή της Toyota στα ράλι από το Βέλγιο με την ομάδα του έχοντας την ονομασία Ove Andersson Motorsport Toyota Team Europe (TTE).
Το 1979 η ΤΤΕ μετακόμισε στην Κολωνία όπου και εξαγοράστηκε από την Toyota αλλά πάντα υπο τον Άντερσον. Το 1993, η ονομασία άλλαξε σε Toyota Motorsport, η οποία ήταν υπεύθυνη, μεταξύ άλλων, για τη συμμετοχή της στη Formula 1 αλλά και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.
Και η ιστορία συνεχίζεται με την Toyota Gazoo Racing Europe όπου βρίσκεται πίσω από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, το παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής, αλλά και σε προγράμματα ιδιωτικών ομάδων σε διάφορα πρωταθλήματα.