Tο πρωτότυπο του δημοφιλούς pickup, με κυψέλες καυσίμου, θα αναπτυχθεί στο εργοστάσιο της Toyota, στο Μπέρναστον της Αγγλίας.
Κοινοπραξία υπό την ηγεσία του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα λάβει εκατομμύρια σε χρηματοδότηση για το πρότζεκτ.
Η Toyota Motor Manufacturing UK ηγείται της κοινοπραξίας, η οποία υποστηρίζεται με 6,64 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδότησης από τη βιομηχανία και 6,54 εκατομμύρια από την κυβέρνηση της χώρας. Στο έργο συμμετέχουν επίσης οι Thatcham Research, D2H, ETL και Ricardo.
Αν και η πρωτοβουλία ηγείται της TMUK, η Toyota είπε ότι «τεχνική υποστήριξη» θα προέλθει από την Toyota Motor Europe R&D.
«Στο πλαίσιο της προσφοράς χρηματοδότησης, τα αρχικά πρωτότυπα οχήματα Hilux θα παράγονται στο Μπέρναστον το 2023». «Μόλις εξασφαλιστούν επιτυχημένα αποτελέσματα απόδοσης, η πρόθεση είναι να προετοιμαστεί το όχημα για παραγωγή μικρής σειράς».
Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου περιλαμβάνει υδρογόνο από μια δεξαμενή που αναμιγνύεται με οξυγόνο, το οποίο με τη σειρά του παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου εκπέμπουν μόνο υδρατμούς και ζεστό αέρα, χωρίς να παράγουν εκπομπές από την εξάτμιση.
Η αρχική έκδοση του Hilux χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960 και έκτοτε έχουν αναπτυχθεί αρκετές επαναλήψεις του οχήματος. Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι ένα Hilux κυψελών καυσίμου θα ήταν «ιδανικό για χρήση σε συνθήκες όπου η φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος δεν είναι πρακτική».
Τα νέα της Παρασκευής αντιπροσωπεύουν την τελευταία κίνηση της Toyota στον κλάδο. Η εταιρεία ξεκίνησε να εργάζεται για την ανάπτυξη οχημάτων με κυψέλες καυσίμου το 1992. Το 2014, κυκλοφόρησε το Mirai, ένα σεντάν κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Παράλληλα με το Mirai, η Toyota συνέβαλε στην ανάπτυξη μεγαλύτερων οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Αυτά περιλαμβάνουν ένα λεωφορείο που ονομάζεται Sora και πρωτότυπα φορτηγών βαρέως τύπου. Εκτός από τις κυψέλες καυσίμου, η Toyota εξετάζει τη χρήση υδρογόνου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ενώ η επιχείρηση είναι γνωστή για τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, προσπαθεί επίσης να κάνει κινήσεις στην ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών μπαταριών, όπου εταιρείες όπως η Tesla και Volkswagen ανταγωνίζονται στην κορυφή.
Ο δρόμος έχει εμπόδια. Τον περασμένο Ιούνιο, η Toyota εξέδωσε μια ανάκληση ασφαλείας για περισσότερα από 2.000 πλήρως ηλεκτρικά το bZ4X (SUV).
Η εταιρεία μπορεί να επιδιώκει να επενδύσει δισεκατομμύρια στην παραγωγή μπαταριών EV, αλλά τόνισε ότι «θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να καλύψει με ευελιξία τις ανάγκες» των πελατών «σε όλες τις χώρες και περιοχές, προσφέροντας πολλαπλούς κινητήρες και παρέχοντας όσες επιλογές δυνατόν.»