Τον απολογισμό του 2022 ήρθε η ώρα να κάνει η Toyota Eυρώπης με τους αριθμούς να «μιλούν» και να δείχνουν την πραγματικότητα.
Το περασμένο έτος λοιπόν ο ιαπωνικός κολοσσός πούλησε στη Γηραιά Ήπειρο συνολικά 1.080.975 οχήματα Toyota και Lexus. Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο αγοράς της Toyota Eυρώπης αυξήθηκε +7,3%, κερδίζοντας +0,9% μονάδες, έναντι του 2021. Παράλληλα εδραίωσε τη θέση της ως η δεύτερη μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Βέβαια το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης μικροτσίπ, των κενών στην εφοδιαστική αλυσίδα και των υπολοίπων προβλημάτων που δημιούργησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Πόλος έλξης αποτέλεσε η εξηλεκτρισμένη γκάμα της Toyota, η οποία περιέχει υβριδικά, plug-in υβριδικά, αμιγώς ηλεκτροκίνητα και οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Σημειώνεται εδώ ότι οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων της, σε σύγκριση με το περασμένο έτος, αυξήθηκαν +14%, φτάνοντας τις 718.608 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 66% των συνολικών πωλήσεων και το 74% στη Δυτική Ευρώπη.
Ισχυρή ήταν η ζήτηση για τα νέα Aygo X και Yaris Cross που λανσαρίστηκαν το 2022, ενώ το 2023 αναμένεται άνοδος από το πρώτο πλήρες έτος πωλήσεων του ηλεκτρικού bZ4X και της υβριδικής Corolla Cross. Χωρίς τη θυγατρική Lexus, η Toyota Ευρώπης πούλησε 1.030.508 οχήματα το 2022, σημειώνοντας ετήσια αύξηση +3%. Εμπορικότερα μοντέλα ήταν τα Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 και C-HR που αντιπροσωπεύουν το 74% του συνολικού όγκου.
Η Lexus τώρα, από τον Ιανουάριο μέχρι και το Δεκέμβριο του 2022 πούλησε στην Ευρώπη 50.467 οχήματα, καταγράφοντας σημαντική πτώση -30%. Ωστόσο κοιτάζει με αισιοδοξία το 2023 ποντάροντας στο λανσάρισμα του νέου RX αυτό το μήνα, το οποίο στη γκάμα του έχει τρεις υβριδικές εκδόσεις (RX 350h, RX 450h+ και RX 500h), ενώ την ερχόμενη άνοιξη θα λανσαριστεί το αμιγώς ηλεκτροκίνητο RZ 450e.
Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι στόχος της Toyota είναι μέχρι το 2035 όλα τα νέα της μοντέλα που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά και η επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα σε όλες τις λειτουργίες το αργότερο έως το 2040.