Οι Toyota, Mazda και Subaru αποφάσισαν να συνεργαστούν ώστε να βελτιώσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Απώτερος στόχος τους είναι αυτή η τόσο γνώριμη τεχνολογία να συνεχίσει να υπάρχει και στο καθαρό αύριο της αυτοκίνησης.
Η Toyota έχει εκφράσει πολλές φορές τις αμφιβολίες της, σχετικά με την απόλυτη και ολοκληρωτική στροφή παγκοσμίως προς την ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα το έχει κάνει με τον πιο επίσημο τρόπο, καθώς εκείνος που έχει προβεί στις περισσότερες δηλώσεις είναι ο επικεφαλής της μάρκας, Akio Toyoda.
Σε παρόμοιο μήκος κύματος βρίσκονται και οι Mazda και Subaru. Οπότε, οι τρεις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν το αναμενόμενο σε αυτές τις περιπτώσεις, Αποφάσισαν να συνεργαστούν για να φτάσουν στο στόχο τους πιο εύκολα, πιο γρήγορα και μοιραζόμενες το κόστος.
Στη σχετική ανακοίνωση που έκαναν οι Toyota, Mazda και Subaru, είπαν ότι θέλουν να φτάσουν στο σημείο τα αυτοκίνητά τους να είναι ανθρακικά ουδέτερα, δηλαδή να μην εκπέμπουν ρύπους οι οποίοι θα προστίθενται στους ήδη υπάρχοντες και θα επιβαρύνουν το περιβάλλον. Ωστόσο, θέλουν να το πετύχουν αυτό κοιτάζοντας σε άλλες εναλλακτικές λύσεις, πέρα από την ηλεκτροκίνηση.
Η Mazda, έχει δηλώσει εδώ και μερικά χρόνια ότι έχει ενδιαφέρον για τα e-fuels, δηλαδή τα συνθετικά ή βιώσιμα καύσιμα. Γι’ αυτό το λόγο θα συμμετέχει στον αγώνα Super Taikyu ο οποίος θα γίνει στην πόλη Okayama της Ιαπωνίας και συγκεκριμένα στην κατηγορία ST-Q. Η συμμετοχή στον αγώνα θα γίνει με το πρωτότυπο “Mazda Spirit Racing Bio concept Demio”.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα αγωνιστικό το οποίο έχει το αμάξωμα του Mazda 2 και κινητήρα SkyActiv-D 1.5 λίτρων, ο οποίος καταναλώνει πετρέλαιο βιώσιμης προέλευσης. Το συγκεκριμένο πετρέλαιο ονομάζεται Susteo και προέρχεται από μαγειρικό λάδι και λίπη μικροφυκών. Από την επόμενη σεζόν η Mazda θα συμμετέχει σε όλο το πρωτάθλημα με τα παραπάνω δεδομένα και όχι μόνο σε έναν αγώνα.
Δείτε ακόμα
Η Toyota και η Subaru θα αγωνιστούν και εκείνες στο πρωτάθλημα Super Taikyu με βιοκαύσιμα, μόνο που σε αυτή την περίπτωση θα προέρχονται από βιομάζα, η Subaru με ένα κατάλληλα τροποποιημένο αγωνιστικό το οποίο θα βασίζεται στο BRZ και η Toyota με επίσης κατάλληλα τροποποιημένο όχημα το οποίο θα βασίζεται στο GR86.
Η Toyota, όμως, εστιάζει και στο υδρογόνο αλλά θέλει να το χρησιμοποιήσει ως καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και όχι για την παραγωγή ρεύματος σε κυψέλες καυσίμων, όπως στο Mirai για παράδειγμα.
Γι’ αυτό το σκοπό θα συμμετέχει σε τρεις αγώνες, με ένα αγωνιστικό που έχει διαμορφώσει σύμφωνα με τα παραπάνω. Ο ένας αγώνας θα είναι οι 24 ώρες Fuji Super TEC, ο δεύτερος θα είναι ο Super Taikyu που θα γίνει στην πίστα Autopolis και ο τρίτος θα είναι ο S-TAI στη Σουζούκα.
Από τη μία, λοιπόν, έχουμε τις Toyota, Mazda και Subaru να συνεργάζονται υπέρ του κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος πιστεύουν ότι μπορεί να γίνει πολύ πιο “πράσινος” από όσο είναι σήμερα.
Από την άλλη οι BYD, Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Mercedes – Benz και Volvo υπέγραψαν δέσμευση ότι μέχρι το 2040 θα πουλάνε αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.
Όλοι θέλουν ένα πιο καθαρό αύριο για τις μετακινήσεις όμως ο καθένας θέλει να φτάσει στο στόχο του από διαφορετικό δρόμο. Κάποιος έχει δίκιο και κάποιος άδικο ή μήπως είναι σωστές και οι δύο προσεγγίσεις;
Εσείς αν ήσασταν επικεφαλής κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας ποιον από τους δύο δρόμους θα επιλέγατε;
Στη συνεργασία που έφτιαξαν οι Toyota, Mazda και Subaru έχουν μπει και οι Kawasaki και Yamaha. Οι δύο εταιρείες επίσης πιστεύουν στο υδρογόνο και θέλουν να κατασκευάσουν μοτοσικλέτες οι οποίες θα το χρησιμοποιούν ως καύσιμο.