Αυτό που η Toyota Motor Corporation χαρακτηρίζει ως υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς ενσωματώνεται, πλέον, στο Corolla της ευρωπαϊκής αγοράς.
Το επόμενο C-HR, που αναμένεται αργότερα μέσα στο έτος, θα το φοράει επίσης.
Είναι, λένε, το πιο αποδοτικό από κάθε άλλο σε σχέση με την απόδοση και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αποτελώντας τη λογική εναλλακτική στην ηλεκτροκίνηση.
Αλλά, ο συνδυασμός των δύο λέξεων παίζει το ρόλο Corolla&Hybrid.
Η επαναφορά του σήματος Corolla δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο το μοντέλο ήταν τόσο επιτυχημένο στην Ευρώπη σε σύγκριση με το Auris. Αλλά μάλλον είναι ο κύριος. Τόσες πολλές γενιές της Corolla και παραμένει εξέχουσα δύναμη στην κατηγορία του παγκοσμίως. Η ιαπωνική μάρκα έχει φθάσει σε σημείο να είναι δεύτερη μετά τη Volkswagen στην Ευρώπη…
Όσον αφορά το Hybrid, οι αριθμοί έρχονται να πιστοποιήσουν ότι ο συνδυασμός Toyota&Hybrid «σαρώνει», κυριολεκτικά.
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις πχ, του Civic και της Honda γενικά που παίζει και αυτή στην υβριδική τεχνολογία ήταν μόλις 16.146 το πρώτο τρίμηνο σύμφωνα με την ACEA. Για την Toyota τα νούμερα ήταν συντριπτικά περισσότερα: 224.337, δηλαδή +20%!
Toyota: Τι νέο υπάρχει στην 5η γενιά Hybrid;
Οι προτεραιότητες της η TMC ήταν η μείωση του NVH (Noise, vibration and harshness) των κραδασμών και της σκληρότητας του θορύβου, δηλαδή, διασφαλίζοντας ότι τα νέα μέρη του συστήματος δεν θα διογκωθούν. Οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι τώρα είναι πιο ομαλή η επιτάχυνση χάρη στην επαναβαθμονόμηση του γκαζιού και της μετάδοσης.
Αυτές οι προσπάθειες στέφθηκαν με επιτυχία και το σύστημα βεζινοκινητήρα/ηλεκτρικού μοτέρ έχει βελτιστοποιηθεί. Το CVT λειτουργεί, επίσης, πολύ πιο αποτελεσματικά και πολιτισμένα, κάτι που δεν συνέβαινε πάντα με τα παλιότερα υβριδικά.
Διαθέτει, ακόμη, μια νέα μπαταρία, η οποία είναι μικρότερη, ελαφρύτερη και με υψηλότερη απόδοση. Συγκεκριμένα, είναι ιόντων λιθίου κρυμμένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Το βάρος μειώθηκε κατά 18 κιλά, ενώ η παραγόμενη ενέργεια/ισχύς έχει δυναμώσει κατά 14%.
Τι γίνεται με το κιβώτιο ταχυτήτων; Είναι και αυτό φρέσκο. Λιγότερο ογκώδες και τώρα ελαφρύτερο, ενώ υπάρχει μια επανασχεδιασμένη γεννήτρια και το ίδιο ισχύει για την PCU (Μονάδα ελέγχου ισχύος) που είναι εγκατεστημένη ακριβώς από πάνω. Μια νέα μέθοδος περιέλιξης πηνίου στάτορα αποτελεί το εύρημα για τη μείωση των διαστάσεων του κινητήρα.
Toyota: Πολύ χαμηλοί ρύποι και μειωμένη κατανάλωση
Το σύστημα θερμικής/ηλεκτρικής κίνησης διατίθεται σε δύο μορφές: 104 kW (140 PS) 1,8 ή 144 kW (196 PS) 2,0 λίτρων.
Παρόλο που η αναβαθμισμένη γκάμα δεν φαίνεται στην αρχή πολύ διαφορετική από την Corolla που κυκλοφόρησε το 2020, οι αλλαγές φαίνονται στο δρόμο. Αυτό συμβαίνει επειδή τα φώτα ημέρας είναι πλέον σαν φρύδια και όχι τα μικρά φώτα σε κάθε πλευρά της (επίσης νέας) γρίλιας.
Στο εσωτερικό, η προφανής αλλαγή είναι μια νέα οθόνη αφής με κουμπιά down, off-on και up (για την ένταση) κάτω από το λεγόμενο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect+.
Το μείζον, ωστόσο, που εξετάζουμε σε αυτό το άρθρο έχει να κάνει, κυρίως, με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων που όπως τονίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας, είναι αξιοσημείωτα χαμηλές. ΄Ετσι, πολλοί από αυτούς που διστάζουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα, ίσως, να είχαν ως επιλογή ένα υβριδικό Toyota με το σύστημα 5ης γενιάς. Αργότερα, βλέπουν…