Αναμφισβήτητα πρωτεργάτης της υβριδικής τεχνολογίας υπήρξε η Toyota, πολλά χρόνια πριν ο εξηλεκτρισμός γίνει αναγκαστικά της «μόδας».
Ο ιαπωνικός κολοσσός λοιπόν ανακοίνωσε σήμερα ότι ξεκινάει στην Ευρώπη την παραγωγή των υβριδικών μονάδων κίνησης πέμπτης γενιάς, για τη νέα Corolla που κατασκευάζεται σε Τουρκία και Βρετανία.
Πού θα κατασκευάζονται όμως οι προηγμένες υβριδικές μονάδες κίνησης που χρησιμοποιεί; Στα εργοστάσιο που διαθέτει η Toyota σε Βρετανία και Πολωνία. Έτσι αντικαθίσταται το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς που παράγονταν στην Πολωνία από το 2018 και στη Βρετανία από το 2016.
Για το σκοπό αυτό αναβαθμίστηκαν οι συνολικά επτά γραμμές παραγωγής υβριδικών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, με επενδύσεις ύψους 77 και 541 εκατομμυρίων ευρώ στα εργοστάσια της Πολωνίας και της Βρετανίας αντίστοιχα.
Αναλυτικότερα, στο εργοστάσιο της Πολωνίας θα συναρμολογούνται τα υβριδικά ηλεκτρικά κιβώτια ταχυτήτων, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων MG1 και MG2, ενώ στη Βρετανία θα παράγεται ο βενζινοκινητήρας των 1.8 λίτρων που χρησιμοποιείται στο πέμπτης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι ο εν λόγω θερμικός κινητήρας προσφέρει περισσότερη ισχύ, χαμηλότερες εκπομπές CO2, ενώ οι νέοι πιο συμπαγείς και υψηλότερης ισχύος ηλεκτροκινητήρες αυξάνουν την αναλογία ηλεκτρικής μετάδοσης στο υβριδικό σύστημα.
Σημειώστε ακόμα ότι η συνολική ισχύς του εξελιγμένου υβριδικού συστήματος κίνησης είναι 140 ίπποι, μειώνοντας τον χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα κατά 1,7 δευτερόλεπτα, σε 9,2 δευτερόλεπτα. Οι επενδύσεις της Toyota έχουν οδηγήσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια σε αύξηση πωλήσεων από 30% σε 66% των εξηλεκτρισμένων της μοντέλων.
Σε πρόσφατη εορταστική εκδήλωση στην Ταϊλάνδη ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, εξέφρασε, για ακόμα μια φορά, την άποψη ότι ο στόχος μηδενικών εκπομπών ρύπων δεν είναι απαραίτητο να επιτευχθεί αποκλειστικά από το μονόδρομο της ηλεκτροκίνησης, κλείνονταν προφανώς το μάτι στην πολλά υποσχόμενη υδρογονοκίνηση.