Ο πρόεδρος της Toyota, Άκιο Τογιόντα, έχει τον εξής στόχο.
Ιάπωνας οδηγός να βρεθεί στην κορυφή του WRC οδηγώντας Toyota.
Στη μεγάλη κατηγορία η Toyota έχει σαν μέλος της ομάδας τον συμπαθητικό Τακαμότο Κατσούτα, που οδηγεί αξιοπρεπώς το Yaris Rally1.
Eίναι εντυπωσιακή η πρόοδος του Ιάπωνα, έχοντας βέβαια κορυφαίους «δασκάλους» όπως Οζιέ, Λάτβαλα, Ροβάνπερα, Έβανς.
Toyota: Πρώτη φορά παρουσιάζει το Yaris στην κατηγορία WRC2
Φέτος η Toyota Gazoo Racing για πρώτη φορά στην ιστορία της «ρίχνει» στην κατηγορία WRC2 τα Yaris Rally2, όπου πρώτη εμφάνιση έκαναν στην πρεμιέρα του φετινού WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο.
Τα Toyota Yaris Rally2 συμμετέχουν με ομάδες-δορυφόρους της ιαπωνικής εταιρίας, εκτός από δύο Yaris Rally2 που είναι επίσημη συμμετοχή της Toyota Gazoo Racing και τα οδηγούν Ιάπωνες.
Το ένα ο Χικάρου Κογκούρε με συνοδηγό τον Φινλανδό Τόπι Λούχτινεν και το άλλο για τον Γιούκι Γιαμαμότο με συνοδηγό, τον επίσης Φινλανδό Μάρκο Σαλμίνεν.
Πρεμιέρα λοιπόν και για τα δύο ιαπωνικοφινλανδικά πληρώματα στο ράλι Αρκτικής, που συμμετείχαν Ροβάνπερα και Έβανς (ο πρώτος εγκατέλειψε και ο δεύτερος νίκησε), αγώνα-δοκιμή ενόψει του ράλι Σουηδίας.
Οι δύο Ιάπωνες οδηγοί αντιπροσωπεύουν τη δεύτερη γενιά του προγράμματος WRC Challenge Program, της Toyota και φέτος έκαναν το βήμα προς τα ταχύτερα τετρακίνητα Rally2 για το 2024, αφού συμμετείχαν σε δικίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally4 κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών ανάπτυξης του πρόγραμμα.
Μάλιστα τα Renault Clio, είχαν πάνω τα αυτοκόλλητα της Toyota Gazoo Racing, οι φόρμες των πληρωμάτων ήταν Toyota, και οι χώροι της τεχνικής υποστήριξης της Toyota.
Μόνο ο ιδιοφυής Άκιο Τογιόντα μπορεί να κάνει αυτά.
Επιστροφή όμως στο ράλι Αρκτικής, δεύτερος γύρος του φινλανδικού πρωταθλήματος με έδρα το Ροβανιέμι, «πνιγμένο» στα χιόνια, στη βορειότερη περιοχή της Φινλανδίας, τη Λαπωνία.
Το ράλι περιλαμβάνει γρήγορες διαδρομές σε χιόνι και πάγο, μερικές από τις οποίες πρέπει ήταν νυχτερινές.
Ο κύριος στόχος ήταν να ολοκληρώσουν τα δύο πληρώματα τον αγώνα, συγκεντρώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερη εμπειρία.
Toyota: Και τα δύο πληρώματα το πέτυχαν το στόχο τους, φτάνοντας στον τερματισμό
Mετά από 200 χλμ. Ειδικών Διαδρομών, με δεδομένο τη νίκη των Έβανς-Μάρτιν, τα δύο πληρώματα της TGR τερμάτισαν στην 9η και 10η θέση της γενικής κατάταξης, έχοντας αντιμετωπίσει μηχανικά προβλήματα, με διαφορά μόλις 1,7 δευτ. μεταξύ τους.
Επιτυχημένη λοιπόν η πρεμιέρα των δύο Toyota Boys και συνέχεια στη Σουηδία 15-18 Φεβρουαρίου.