Ο ιαπωνικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota προχώρησε σε ανάκληση ασφαλείας για περισσότερα από 2.000 ηλεκτρικά SUV bZ4X.
Η ανάκληση αφορά τους τροχούς του bZ4X.
Σύμφωνα με την εταιρία, οι ιδιοκτήτες του οχήματος θα ειδοποιηθούν μέσω διαφόρων καναλιών.
Το γεγονός είχε ως αποτέλεσμα οι μετοχές της εταιρείας που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο του Τόκιο να πέσουν κατά 0,7% την Παρασκευή.
«Μετά από κάλυψη λίγων χιλιομέτρων, όλα τα μπουλόνια πλήμνης στον τροχό των εν λόγω οχημάτων μπορούν να χαλαρώσουν σε σημείο που ο τροχός είναι δυνατό να αποκολληθεί από το όχημα», δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota.
«Εάν ένας τροχός αποκολληθεί από το όχημα κατά την οδήγηση, θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια του ελέγχου του οχήματος, αυξάνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, η ανάκληση αφορά «όλα τα οχήματα bZ4X στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη (στη χώρα μας δεν έχει αρχίσει η διάθεσή του) και την Ασία-Ειρηνικό, περίπου 2.700 τεμάχια».
Η αιτία του προβλήματος, πάντως, παραμένει υπό διερεύνηση. «Κανείς δεν πρέπει να οδηγεί αυτά τα οχήματα μέχρι να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του προβλήματος», τονίστηκε αρμοδίως.
Η Toyota είναι γνωστή για τα υβριδικά και οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, αλλά τώρα προσπαθεί να σημειώσει πρόοδο στην ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών μπαταριών, όπου εταιρείες όπως η Tesla και η Volkswagen τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες.
«Η Toyota δέχτηκε πιέσεις για να αναβαθμίσει την εμπλοκή της στα ηλεκτρικά οχήματα, επομένως θα απογοητευτεί πολύ που αναγκάστηκε να κάνει ανάκληση για τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής», είπε ο Ντέϊβιντ Λέγκετ, συντάκτης αυτοκινήτων στην GlobalData, στο CNBC.com μέσω email.
«Στην θετική πλευρά όμως, του πράγματος η ανάκληση είναι πρόωρη στον κύκλο ζωής του μοντέλου και σε ένα μηχανικό μέρος που δεν έχει καμία σχέση με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης», πρόσθεσε ο Λέγκετ. «Ελπίζουν να ξεπεράσουν γρήγορα το πρόβλημα».
Η Toyota παρουσίασε το bZ4X στην Ιαπωνία τον περασμένο μήνα και στην Ευρώπη προ ημερών (το motori ήταν στην παρουσίαση, διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ) και είναι το πρώτο μοντέλο στη σειρά bZ της εταιρείας.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο πρόεδρος της εταιρείας, Akio Toyoda, είπε ότι η Toyota σχεδιάζει «να κυκλοφορήσει 30 μοντέλα BEV έως το 2030», παρά το γεγονός ότι έχει τοποθετηθεί αρνητικά για αυτήν την «ιστορία» της ηλεκτροκίνησης που έχει καταλήξει σε καθημερινή φρενίτιδα….
Διαβάστε ακόμα