Η μετοχή της Toyota εκτινάχθηκε σε υψηλό 16 μηνών την Τετάρτη, με υποστήριξη της νέας στρατηγικής και για την ηλεκτροκίνηση.
Οι μέτοχοι της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο ψήφισαν υπέρ της διατήρησης του Ακίο Τογιόντα ως προέδρου της, επικροτώντας ευρύτατα την έως τώρα διοίκηση της εταιρείας.
Απορρίφθηκαν, την ίδια ώρα, προτάσεις για περισσότερες αποκαλύψεις σχετικά με το λόμπι της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας…
Και υπερψηφίστηκαν και τα 10 προτεινόμενα μέλη του διοικητικού συμβουλίου στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας στο Toyota City – η πρώτη του Κότζι Σάτο, ως διευθύνοντος συμβούλου της Toyota.
Toyota: Φέρνει νέες τεχνολογίες αιχμής από το 2026
Πριν από τη συνάντηση, η Toyota αποκάλυψε την Τρίτη σαρωτικά σχέδια για την ανάπτυξη μπαταριών «επόμενης γενιάς» υψηλής απόδοσης, που ελπίζει να κυκλοφορήσει από το 2026 και τεχνολογίες που στοχεύουν στη βελτίωση της αυτονομίας οδήγησης των οχημάτων της που λειτουργούν με μπαταρίες.
Η εταιρεία ανακοίνωσε, επίσης, σχέδια για περαιτέρω αυτοματοποίηση της παραγωγής της πέρα από το παραδοσιακό σύστημα ταινιοδρόμων.
Ειδικότερα, οι μετοχές της Toyota Motor έκλεισαν με άνοδο 6,3% στα 2.310 γιεν Ιαπωνίας (16,48 $) ανά μετοχή σε ισχυρούς όγκους — το υψηλότερο κλείσιμό τους από τις 9 Φεβρουαρίου 2022. Το ρεκόρ τους που έκλεισε στα 2.390 γιεν Ιαπωνίας ανά μετοχή καταγράφηκε στις 9 Ιανουαρίου 2022.
Την Τετάρτη, οι μετοχές της Toyota ξεπέρασαν σε κέρδη το 1,5% στο Nikkei και αυξήθηκαν 1,3% για τα σημεία αναφοράς Topix στο Τόκιο. Το ράλι της Τετάρτης πρόσθεσε στα σημαντικά κέρδη είχαν ήδη καταγραφεί μία ημέρα νωρίτερα.
Toyota: Τολμηρά «ανοίγματα» παρά τις επικρίσεις
Ορισμένοι επενδυτές, πάντως, επέκριναν τη στρατηγική της εταιρείας να εστιάζει σε πολλαπλά μέτωπα σε υβριδικά, βενζινοκίνητα και ηλεκτρικά οχήματα, λέγοντας ότι έχει βλάψει την ανταγωνιστικότητά της.
Η Toyota υποστηρίζει από την πλευρά της ότι αυτό βοηθά στην κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών των πελατών σε διαφορετικές περιοχές, οι οποίες αναμένουν ότι θα διαφέρουν περαιτέρω στο μέλλον.
Δεσμεύτηκε, μάλιστα, να «επιταχύνει την τοπική προσαρμογή» στα σχέδια που ανακοινώθηκαν.
Η εταιρεία έχει στόχο να επιτύχει πωλήσεις 1,5 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως έως το 2026 και 3,5 εκατομμυρίων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως έως το 2030.
Oι ιαπωνικές εταιρείες -φυσικά και η Toyota- δέχονται αυξανόμενη πίεση να δεσμεύσουν καλύτερα τους μετόχους τους στη βελτίωση της κεφαλαιακής απόδοσης και της συνολικής κερδοφορίας.