Το πρόγραμμα δοκιμών, για το αυτοκίνητο Rally2 2024 της Toyota, επικεντρώθηκε, μέχρι τώρα, στο χιόνι και την άσφαλτο.
Aλλά, ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Tομ Φόουλερ πιστεύει, ότι οι επερχόμενες δοκιμές σε χωμάτινες ειδικές, θα είναι το κλειδί για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου.
Το GR Yaris Rally2 είχε την πρώτη του δοκιμή, τον Οκτώβριο του 2022 και μια πρωτότυπη έκδοση αποκαλύφθηκε στον κόσμο, στο Ράλι Ιαπωνίας, ένα μήνα αργότερα.
Ενώ, ο Φόουλερ είχε προηγουμένως τονίσει τη σημασία της ύπαρξης ενός αυτοκινήτου Rally2, χρειάστηκε πολύς χρόνος για να καταλήξει η Toyota να δημιουργήσει ένα, αν και εργάστηκε επίσης, σε άλλα αναπτυξιακά έργα, όπως το υδρογόνο GR Yaris H2.
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου, που θα έχει να αντιμετωπίσει τα όπλα των: Citroën, Hyundai, M-Sport Ford και Rally2 της Škoda, καθώς και το Polo GTI R5 προηγούμενης γενιάς της Volkswagen, επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια του χειμώνα, με τον πρωταθλητή της Ευρώπης Γιούχο Χάνινεν, ως οδηγό εξέλιξης.
Ο Φόουλερ δήλωσε οτι η εξέλιξη «προχωρούσε» και «όλα καλά, και θετικά», με «κάποιες δοκιμές να γίνονται σχεδόν κάθε δεύτερη εβδομάδα. Πηγαίνει πολύ καλά», είπε. «Έχουμε κάνει κάποιες δοκιμές στο χιόνι, γιατί μπορούσαμε πιο εύκολα [το χειμώνα]. Και έχουμε κάνει λίγη άσφαλτο και όχι τόσο όσο πρέπει, χώμα. Οπότε θα έλεγα, ότι το πιο σημαντικό βήμα τώρα, είναι να κτίσουμε το χωμάτινο αυτοκίνητο. Επειδή, ξέρετε, υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι, που χρησιμοποιούν αυτά τα αυτοκίνητα για αγώνες στο χώμα σε όλο τον κόσμο, είναι πραγματικά η κυρίαρχη αγορά, οπότε αυτό είναι το επόμενο μεγάλο τεστ».
Μια δοκιμή στη Γαλλία, πριν από μερικές εβδομάδες ήταν η πρώτη σημαντική δοκιμή του αυτοκινήτου σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.
Ο Φόουλερ αποκάλυψε, ότι ενώ κι άλλοι οδηγοί έχουν πάρει μέρος μέχρι στιγμής στις δοκιμές , ο Χάνινεν είναι «κυρίως» αυτός, που καλείται να κάνει τις δοκιμές εξέλιξης.