Το Toyota PHEV κατάφερε να διανύσει πάνω από 1.942 χλμ. αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς να χρησιμοποιήσει το θερμικό του κινητήρα, ενώ δε συνδέθηκε ούτε στην πρίζα!
Πώς τα κατάφερε όμως το ιαπωνικό plug-in υβριδικό SUV; Χάρη στην Electreon, μια startup εταιρεία από το Ισραήλ, η οποία ειδικεύεται στην ασύρματη φόρτιση. Το ειδικά τροποποιημένο RAV4 PHEV μπήκε σε μια οβάλ πίστα 200 μέτρων, το 25% της οποίας διαθέτει ασύρματη τεχνολογία φόρτισης, καθώς στο οδόστρωμα της ενσωματώνει πηνία και πομπούς, που φορτίζουν επαγωγικά το όχημα, όσο αυτό κινείται.
Το «πείραμα» διάρκειας πέντε ημερών και 100 ωρών, είχε ως στόχο να μην εξαντληθεί ποτέ πλήρως η μπαταρία 18 kWh του RAV4 PHEV. Η Electreon αρχικά είχε στόχο να καλυφτούν 1.000 ή 1.500 χλμ. με την τεχνολογία της ασύρματης φόρτισης, ωστόσο ξεπεράστηκαν οι προσδοκίες της.
Ο άθλος του Toyota RAV4 PHEV
Αναλυτικότερα, οι αριθμοί έδειξαν ότι το RAV4 PHEV οδηγήθηκε για 100 ώρες, 24 λεπτά και 15 δευτ. από μια ομάδα 55 οδηγών, διένυσε με ηλεκτρική ενέργεια 1.942,56 χλμ. με τη συνολική ενέργεια που μεταφέρθηκε μέσω της ασύρματης φόρτισης να είναι 241.69 kWh, ενώ απέτρεψε την εκπομπή 373,28 κιλών CO2, σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε θερμικό κινητήρα.
Σύμφωνα με την Electreon το RAV4 PHEV κατάφερε παγκόσμιο ρεκόρ και απέδειξε πόσο χρήσιμη θα μπορούσε να είναι η ασύρματη φόρτιση για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Σημειώνεται ότι ο λόγος που επέλεξε ένα plug-in υβριδικό μοντέλο, τα οποία διαθέτουν μικρότερη μπαταρία, ήταν για να προβληθεί το πλεονέκτημα της ασύρματης, δηλαδή η μείωση των απαιτήσεων στο μέγεθος μπαταρίας για αυτονομία μεγάλων αποστάσεων.
Επίσης η Electreon έχει υπογράψει συμφωνία με την Toyota και τη Denso για την από κοινού ανάπτυξη τεχνολογίας ασύρματης φόρτισης σε νέα οχήματα, αλλά και ενός aftermarket kit που θα επιτρέπει στα παλαιότερα οχήματα να χρησιμοποιούν δρόμους με ασύρματη φόρτιση.
Διαβάστε ακόμα: