Το Toyota RAV4 PHEV συμμετέχει σε ένα ενδιαφέρον «πείραμα», το οποίο έχει στόχο να αποδείξει την αποτελεσματικότητα της ασύρματης φόρτισης.
Πίσω από το εν λόγω εγχείρημα βρίσκεται η εταιρεία Electreon από το Ισραήλ που έχει τοποθετήσει το plug-in υβριδικό ιαπωνικό SUV μέσα σε μια οβάλ πίστα 200 μέτρων, το 25% της οποίας διαθέτει ασύρματη τεχνολογία φόρτισης, καθώς στο οδόστρωμα της ενσωματώνει πηνία και πομπούς, που φορτίζουν επαγωγικά το όχημα, όσο αυτό κινείται!
Το Toyota RAV4 PHEV θα κινείται ασταμάτητα εντός της συγκεκριμένης πίστας, προφανώς με χαμηλές ταχύτητες, για 100 ώρες περίπου, ενώ οι μόνες του στάσεις, κατά τη διάρκεια της πενθήμερης δοκιμασίας, θα γίνονται για τις εναλλαγές των οδηγών.
Πώς αυξάνεται η ηλεκτρική αυτονομία στο Toyota RAV4 PHEV
Στόχος της Electreon είναι να μην εξαντληθεί ποτέ πλήρως η μπαταρία 18 kWh του RAV4 PHEV, ώστε να διανύσει συνολικά με ηλεκτρική ενέργεια 1.500 ή έστω 1.000 χλμ. Στην πρώτη περίπτωση θα έχει καταφέρει να αυξήσει, με τη βοήθεια της ασύρματης φόρτισης, 20 φορές την επίσημη ηλεκτρική του αυτονομία, ενώ ακόμα και στη δεύτερη περίπτωση θα μιλάμε για 13 φορές περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία.
Η Electreon αυτοχαρακτηρίζεται κορυφαίος πάροχος λύσεων ασύρματης φόρτισης για εξηλεκτρισμένα οχήματα, ενώ δηλώνει πως συμμετέχει σε δώδεκα έργα πέντε χωρών, μαζί με περισσότερους από εξήντα παγκόσμιους εταίρους, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων συνεργατών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόσφατα λάνσαρε στη Γερμανία ένα δημόσιο λεωφορείο, το οποίο έχει την ικανότητα να φορτίζει όσο κινείται στους δρόμους.
Ίσως τελικά η ασύρματη φόρτιση να είναι μια καλή λύση, αν και χρειάζονται κατάλληλες υποδομές, για να αυξηθεί αποτελεσματικά η αυτονομία στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς αυτό είναι το μεγαλύτερο «αγκάθι» για την εξάπλωση τους.