Διαπρέπει η Toyota και στις αιτήσεις για κατοχύρωση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, δηλαδή στις τεχνολογικές πατέντες.
Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα ευρήματα του κλάδου της τεχνολογίας στη βάση δεδομένων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας επιβεβαιώνουν τις τάσεις στις προηγμένες τεχνολογίες που αναδιαμορφώνουν τη βιομηχανία – ιδιαίτερα την ηλεκτροκίνηση, τη συνδεσιμότητα και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (καθώς και την αυτόνομη κίνηση).
Υπάρχουν επίσης μία ή δύο εκπλήξεις – ιδιαίτερα σε επίπεδο εταιρειών («εκδοχείς» διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας) και ποιος κάνει τι.
Μια ματιά σε όλα τα δεδομένα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που δημοσιεύθηκαν σε έρευνα της GlobalData (από συγκεκριμένο εντολοδόχο) στην αυτοκινητοβιομηχανία για το περασμένο έτος (1 Ιουνίου 2022 έως 1 Ιουνίου 2023 και 435.000 καταθέσεις) δείχνει την Toyota σταθερά στην κορυφή.
Περιέργως, ο μεγάλος προμηθευτής, η Bosch, βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε μια συνολική λίστα που δεν είναι ακριβώς αυτό που θα περίμενε κανείς να δει – όσον αφορά τις εταιρείες και επίσης τις εταιρείες που δεν συμμετέχουν σε αυτήν.
Έχοντας διαπιστώσει, λοιπόν, ότι η Toyota βρίσκεται στην κορυφή αυτής της κατάταξης, είναι δυνατό να διερευνηθεί περαιτέρω η βάση δεδομένων για να δούμε πού δραστηριοποιείται ιδιαίτερα η εταιρεία – όσον αφορά τις κατηγορίες υποτομέων.
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης βρίσκεται στην κορυφή μιας λίστας που αντικατοπτρίζει επίσης τους άλλους σημαντικούς τεχνολογικούς οδηγούς της βιομηχανίας, όπως η ενεργητική και παθητική ασφάλεια, οι μπαταρίες, τα συστήματα πλοήγησης και οι τεχνολογίες κινητήρων.
Τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που χορηγούνται από τις αρχές είναι ένα σημαντικό βήμα σε σχέση με τις απλές αιτήσεις – πολλές από τις οποίες δεν θα φτάσουν ποτέ στην πραγματικότητα ως επιχορηγήσεις.
Toyota: Μέσα από την έρευνα της υβριδικής τεχνολογίας
Ο εξηλεκτρισμός στην κορυφή της λίστας αποκτά ιδιαίτερη αξία. Η Toyota έχει ανταποκριθεί στην τεχνολογία γύρω από την ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια και αυτό επιβεβαιώνεται από την έντονη παρουσία της σε διπλώματα ευρεσιτεχνίας τεχνολογίας στον τομέα αυτό.
Και να σκεφτεί κανείς ότι η Toyota ήταν πιο διστακτική από πολλούς από τους καθιερωμένους αντιπάλους της να ξεκινήσει μια μεγάλης κλίμακας παραγωγή EV.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στην ηγετική θέση της Toyota Motor στην αγορά και την εκτεταμένη έρευνα και ανάπτυξη σε υβριδικά-ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης – όπως το Prius – που χρησιμοποιούν πακέτα μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου.
Η Toyota ήταν απρόθυμη να εγκαταλείψει τα υβριδικά της για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που τροφοδοτούνται από κυψέλες ιόντων λιθίου.
Όπως συμβαίνει συχνά, οι εταιρείες αποφασίζουν ποιον δρόμο να ακολουθήσουν με βάση το πού πιστεύουν ότι βρίσκονται τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα και πού μπορεί να υπάρχουν ρίσκα που συνδέονται με το ένα ή το άλλο μονοπάτι.
Η Toyota, ψύχραιμα και χωρίς βιασύνη, παρακολουθώντας τον ανταγωνισμό προσεκτικά, ενίσχυσε δεόντως τα επενδυτικά της προγράμματα για τεχνολογία EV και οχήματα.
Με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αναλαμβάνουν ισχυρές δεσμεύσεις να εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να εξηλεκτρίσουν τη σειρά των προϊόντων τους, η Toyota ανταποκρίθηκε με τη δική της νέα σειρά μοντέλων EV – όπως το bZ4X.
Έχει επίσης δραστηριοποιηθεί στην ανάπτυξη τεχνολογίας υδρογόνου για μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα – όπως φαίνεται από την εμφάνιση του EV κυψελών καυσίμου με υδρογόνο – του Mirai.
Παρότι κάποιοι τα βλέπουν όλα αυτά με επιφύλαξη, η βάση δεδομένων ευρεσιτεχνιών υποδηλώνει ότι η Toyota επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε καινοτομίες για διαφορετικούς τύπους τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης και ήταν πιο δραστήρια από τους «ομολόγους» της.
Σε μια πρόσφατη ημερίδα τεχνολογίας, η Toyota τόνισε τη δέσμευσή της σε μια προσέγγιση «πολλαπλών διαδρομών» που περιλαμβάνει τα BEV και το υδρογόνο.
Στα BEV λέει ότι ένα BEV επόμενης γενιάς που θα παρουσιαστεί το 2026 θα έχει αυτονομία 1.000 χλμ. Επιπλέον, στοχεύει να μειώσει το κόστος κατά 20% σε σύγκριση με το τρέχον bZ4X και να επιτύχει γρήγορο χρόνο φόρτισης 20 λεπτών ή λιγότερο.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να χρησιμοποιήσει φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) χαμηλότερου κόστους ως υλικό, με ευρεία εφαρμογή το 2026-2027. Υπάρχει επίσης εκτεταμένη εξερεύνηση της τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης.