Στα βουνά της περιοχής Guanajuato, γύρω από την πόλη León, η ομάδα της Toyota δείχνει και εκείνη πανέτοιμη να αντιμετωπίσει τις όποιες αντιξοότητες του αγώνα.
Οι άνθρωποι της ομάδας θεωρούν ότι έχουν προετοιμαστεί πολύ καλά -σημειωτέον ότι απαγορεύονται οι δοκιμές εκτός Ευρώπης. Οι δοκιμές για το Ράλι Μεξικό, που έκανε η ομάδα στη νότια Ισπανία είχαν θετικό πρόσημο. Μάλιστα, φρόντισαν να προσομοιώσουν, όσο μπορούσαν στις πιθανές συνθήκες, που θα αντιμετωπίσουν στις ειδικές διαδρομές του Μεξικού -υψόμετρο περίπου στα 2.700 μέτρα και υψηλές θερμοκρασίες.
Πριν τρία χρόνια η Toyota κέρδισε τον αγώνα με οδηγό τον Σεμπαστιέν Οζιέ, ο οποίος επανέρχεται για τον αγώνα στο Μεξικό, μετά τη νίκη του στον πρώτο αγώνα της χρονιάς το Ράλι Μόντε Κάρλο. Ο Γάλλος έχει έξι προηγούμενες νίκες συνολικά στο Μεξικό. Τα άλλα τρία Yaris της ομάδας, θα οδηγήσουν οι, Ροβάνπερα, Έβανς και ο Κατσούτα.
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα: Δύσκολη πρόκληση
Το ράλι πραγματοποιείται περίπου 400 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πρωτεύουσας του Μεξικού, και οι πάντα ενθουσιώδεις ντόπιοι οπαδοί είναι βέβαιο, ότι θα είναι έτοιμοι για τη δημοφιλή εκκίνηση στην ιστορική πόλη Guanajuato το βράδυ της Πέμπτης. Εκεί, κάθε οδηγός θα κάνει δύο διαδρομές μέσα από τα πλακόστρωτα δρομάκια και τις παλιές σήραγγες εξόρυξης.
«Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι, που θα επιστρέψουμε στο Μεξικό μετά από μερικά χρόνια απουσίας», είπε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. «Συνήθως υπάρχει μια υπέροχη ατμόσφαιρα εκεί και το ράλι ήταν πάντα μια δύσκολη πρόκληση για τις ομάδες και τους οδηγούς. Πρέπει να είμαστε σε θέση να διαχειριστούμε πολλά πράγματα με τη ζέστη και το υψόμετρο, και αυτή θα είναι η πρώτη φορά, που θα πάμε στο Μεξικό με αυτό το αυτοκίνητο, και επομένως η πρώτη φορά που τρέχουμε με την υβριδική τεχνολογία σε αυτές τις συνθήκες. Η αξιοπιστία θα είναι το κλειδί και η ομάδα μας εργάζεται σκληρά για να προετοιμαστεί, όσο καλύτερα μπορεί. Η θέση από την οποία εκκινούν τα αυτοκίνητα στις ειδικές διαδρομές είναι συνήθως ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας, αλλά πιστεύω ότι οι οδηγοί μας, είναι σε καλή θέση στο ξεκίνημα του αγώνα με ισχυρές δυνατότητες μάχης. Το περιμένουμε με ανυπομονησία και ελπίζουμε να αγωνιστούμε ξανά για τη νίκη».
Συναρπαστικό λέει ο Ροβάνπερα
«Είναι ωραίο να επιστρέφω στο χώμα, μετά από πολύ καιρό», είπε ο Ροβάνπερα. «Εχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που ήμασταν στο Μεξικό. Είμαι σίγουρος ότι θα είναι ένα δύσκολο ράλι, όπως πάντα. Το μεγάλο υψόμετρο κάνει τον αγώνα να είναι ένα από τα πιο εξειδικευμένα χωμάτινα ράλι του ημερολογίου. Αλλά, είναι πραγματικά συναρπαστικό να επιστρέφεις εκεί. Ως ομάδα έχουμε κάνει πολλή δουλειά για να βελτιώσουμε το Yaris Rally1 για δύσκολες συνθήκες και ήταν ωραίο να δούμε ήδη στην πρόσφατη δοκιμή μας στην Ισπανία, ότι σίγουρα κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Είμαι πολύ χαρούμενος, που δεν ξεκινώ πρώτος στο δρόμο στο Μεξικό -μόνο μια θέση μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Μπορεί να είναι ακόμα δύσκολο σε σύγκριση με αυτά, που ξεκινούν πίσω μας, αλλά φυσικά θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό».
«Είναι καλό να έχουμε το Μεξικό ξανά στο ημερολόγιο φέτος», είπε ο Έβανς. «Είναι μια διοργάνωση, που πάντα προκαλεί ένα πολιτισμικό σοκ, όσον αφορά το κλίμα σε σύγκριση με τους δύο πρώτους γύρους και είναι πάντα μια μεγάλη πρόκληση. Αυτή θα είναι η πρώτη μας φορά, που θα επιστρέψουμε σε αυτό το πραγματικά μεγάλο υψόμετρο, και μπορούμε πάντα να περιμένουμε πολλή ζέστη και ξερό χώμα. Είναι πολύ δύσκολο να εξομοιώσουμε αυτές τις συνθήκες κατά τις δοκιμές στην Ευρώπη αυτή την εποχή, αλλά προσπαθήσαμε να το προσομοιώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Όταν οι δρόμοι είναι στεγνοί και χαλαροί, τότε η πρόσφυση είναι το κλειδί και έχουμε εργαστεί σε όλους τους τομείς του αυτοκινήτου για να προσπαθήσουμε να βελτιστοποιήσουμε κάθε πτυχή και να είμαστε, όσο πιο έτοιμοι μπορούμε».
Στο παιχνίδι ο Οζιέ
Ο Σεμπαστιέν Οζιέ, που αποφάσισε να βάλει το Ράλι Μεξικού στο φετινό του πρόγραμμα είπε: «Όταν έμαθα, ότι το Ράλι Μεξικό επέστρεψε, έπρεπε αμέσως να το σημειώσω στο ημερολόγιό μου, ως ένα ράλι, που θα ήταν ωραίο να το ξανακάνω. Εκεί ξεκίνησαν όλα για μένα στο WRC, καθώς στην πραγματικότητα, εκεί έκανα το ντεμπούτο μου το 2008, και από τότε υπήρξαν πολλές καλές αναμνήσεις και πολλές επιτυχίες εκεί. Η ατμόσφαιρα είναι πάντα ωραία, με όμορφες ειδικές διαδρομές. Δεν έχω πραγματικά οδηγήσει σε αυτό το είδος αγώνα (χώμα) από την Πορτογαλία πέρυσι, οπότε η πρόσφατη δοκιμή στην Ισπανία ήταν σημαντική για μένα, για να βρω την καλύτερη δυνατή αίσθηση. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε, πώς το υβρίδιο μπορεί να βοηθήσει, ενάντια στη συνηθισμένη απώλεια ισχύος, που νιώθουμε σε μεγάλο υψόμετρο. Περισσότερο από ποτέ, θα μπορούσε να είναι σημαντικό να το χρησιμοποιήσουμε, όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, γιατί θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στην απόδοση.»