Ο Πρόεδρος της Toyota Άκιο Τογιόντα δεν καταλαβαίνει απολύτως τίποτα.
Τραβάει τη δική του γραμμή, αφήνει να εννοηθεί ποιες θα είναι οι εξελίξεις στον Ιαπωνικό κολοσσό, και «ταράζει» τα νερά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, που ειδικά στην Ευρώπη λόγω αποφάσεων Ε.Ε. δε βρίσκεται και στα καλύτερα, με την απειλή από την Κίνα να μην την έχει «αφουγκραστεί».
Ο Άκιο επανέλαβε τη δέσμευση της μάρκας στους παραδοσιακούς κινητήρες, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου, που είναι το μέλλον σύμφωνα με τον Τογιόντα, για σπορ αυτοκίνητα και όχι μόνο.
Είναι το μέλλον μόνο ηλεκτρικό; Όχι, σύμφωνα με την Toyota. Ο Πρόεδρος Άκιο Τογιόντα το έχει καταστήσει σαφές σε περισσότερες από μία των περιπτώσεων.
Η ίδια η ιαπωνική εταιρεία και η μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων Lexus, που μόλις πρόσφατα μπήκε στο πανόραμα των ηλεκτρικών μοντέλων παρά το γεγονός ότι η μάρκα ετοιμάζεται να λανσάρει διάφορα ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τoyota:Υπάρχει ακόμα ζωή στους θερμικούς κινητήρες
Κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε ενώπιον 200 εταιρικών στελεχών και διευθυντικών στελεχών, ο Πρόεδρος Άκιο Τογιόντα επανέλαβε τα σχέδια του ιαπωνικού ομίλου για ένα «μείζον έργο ανάπτυξης κινητήρων».
Η δήλωσή του είναι σύμφωνη με την ανακοίνωση που έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο πριν από μερικές εβδομάδες, όπου ο Ιάπωνας Νούμερο Ένα στην Toyota επανέλαβε την επιθυμία του η εταιρία να συνεχίσει να αναπτύσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με την ευκαιρία αυτή ο Τογιόντα δήλωσε ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το μερίδιο αγοράς του 30%, ανεξάρτητα από τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Κατά συνέπεια, το υπόλοιπο 70% θα αντιπροσωπεύεται από αυτοκίνητα βενζίνης, υβριδικών και κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό ότι οι κινητήρες καύσης υδρογόνου θα μπορούσαν ενδεχομένως να προσφέρουν μια εναλλακτική λύση, με την Toyota να πραγματοποιεί δοκιμές από αυτή την άποψη συμμετέχοντας σε ορισμένους ιαπωνικούς διαγωνισμούς, ενώ δε ξεχνάμε ότι το Mirai που κινείται με υδρογόνο, στη Γερμανία υπάρχουν και ταξί με αυτό το καύσιμο.
Toyota: Τι ετοιμάζει η εταιρία σε βάθος χρόνου
Αναλύοντας τη λίστα με τις καινοτομίες που θα φθάσουν τα επόμενα χρόνια από την Toyota, μπορούμε να δούμε μια στρατηγική που έρχεται σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές.
Μετά την ανανέωση του GR Yaris, η μάρκα ετοιμάζει ένα supercar, πιθανότατα τροφοδοτούμενο από μη ηλεκτροκίνητο κινητήρα.
Επιπλέον, εντός του 2024 θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του νέου Land Cruiser, το οποίο αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο με κινητήρα turbodiesel (ποιος είπε ότι τα diesel πεθαίνουν…)
Ταυτόχρονα, η εταιρεία είναι έτοιμη να «ρίξει» στην αγορά των ηλεκτρικών ένα μικρομεσαίο SUV το οποίο αναμένεται το 2025.
Πάντως ο Άκιο Τογιόντα είναι ένθερμος υποστηρικτής του υδρογόνου και αυτό είναι ένα μήνυμα από τον άνθρωπο που ηγείται του ιαπωνικού κολοσσού…