Η Toyota δε βιάζονταν να πέσει με τα «μούτρα» στην ηλεκτροκίνηση, ενώ ο Ακίο Τογιόντα είχε εκφράσει ανοιχτά τις αμφιβολίες του, για την επιβολή της συγκεκριμένης εναλλακτικής μορφής ενέργειας.
Ωστόσο ο ιαπωνικός κολοσσός φαίνεται ότι αλλάζει πολιτική σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και ετοιμάζει προϊοντική επίθεση. Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα που έστειλε στην πρώτη του Συνέντευξη Τύπου ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Κότζι Σάτο, o οποίος παρέλαβε την 1η Απριλίου τη σκυτάλη από τον Ακίο Τογιόντα.
Τα ηλεκτρικά σχέδια της Toyota
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο Κότζι στόχος της Toyota είναι να πουλάει, μαζί με τη θυγατρική premium εταιρεία της Lexus, σε ετήσια βάση 1,5 εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2026. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2022 η Toyota πούλησε 22.500 ηλεκτρικά οχήματα.
Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι μέχρι το 2026 θα γνωρίσουμε συνολικά 10 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, τα οποία θα διευρύνουν τη σχετική γκάμα της Toyota και θα συμβάλουν στο στόχο εκμηδενισμού των ρύπων της. Υπενθυμίζουμε ότι μακροπρόθεσμος στόχος της εταιρείας είναι η επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα από τις συνολικές της δραστηριότητες έως το 2050.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ετοιμάζεται ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV με τρεις σειρές καθισμάτων, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα το 2025, θα κατασκευάζεται στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και οι μπαταρίες του θα προέρχονται από το εργοστάσιο της Βόρειας Καρολίνας. Για τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, την Κίνα, η Toyota σκοπεύει να λανσάρει δυο νέα ηλεκτρικά μοντέλα το 2024.
Μετά το 2026, η «ηλεκτρική καταιγίδα» της Toyota θα συνεχιστεί. Μάλιστα τα εν λόγω ηλεκτρικά οχήματα θα διαθέτουν μπαταρία επόμενης γενιάς, η οποία θα διπλασιάσει την αυτονομία τους, ενώ υπόσχονται μεγαλύτερη απόδοση και εντονότερη οδηγική συγκίνηση.
Φυσικά η Toyota θα συνεχίζει να εξελίσσει τα υβριδικά μοντέλα, στα οποία υπήρξε πριν από πολλά χρόνια πρωτεργάτρια. Στα πλάνα της είναι να προσφέρει plug-in υβριδικά μοντέλα με ηλεκτρική αυτονομία που θα φτάνει τα 200 χλμ., όταν η μέχρι τώρα αυτονομία κυμαίνεται στα 60-70 χλμ.