Για δεύτερη φορά το νέο υβριδικό Toyota Yaris φιλοξενείται στο γκαράζ του motori. Λίγα μέτρα πιο ψηλά, στα γραφεία, αποτελεί το βασικό μας θέμα συζήτησης. Όλοι πάντως συμφωνούμε στο εξής. Ότι το δημοφιλές Yaris, στην τέταρτη πλέον γενιά του, έχει κάνει όχι βήματα, αλλά άλματα προόδου, σε κάθε επίπεδο.
Design
Σχεδιαστικά το Yaris αποφάσισε να πάρει «διαζύγιο» με τον συντηρητισμό και να «παντρευτεί» με το δυναμισμό. Παρατηρήστε τα τονισμένα φτερά στο αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα, τις εντονότερες ακμές στους προφυλακτήρες και την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα TNGA GA-B το νέο Yaris μείωσε το μήκος του 5 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 3.940 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 1.745 χλστ. (+50 χλστ.) και 1.470 χλστ. (-40 χλστ.) αντίστοιχα.
Όλα από την αρχή
Το σκηνικό στα ενδότερα του νέου Yaris «ξηλώθηκε» ολόκληρο και χτίστηκε ξανά. Το ταμπλό δυο επιπέδων είναι χαμηλότερο, στο κέντρο του δεσπόζει οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch, ενώ το επάνω τμήμα του «σκεπάζεται» με μαλακό πλαστικό, δίνοντας πόντους στην ποιότητα. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες έχουν ωφεληθεί χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο (2.560 χλστ.), το πορτμπαγκάζ προσφέρει 286 λίτρα, ενώ για πρώτη φορά κεντρικοί αερόσακοι είναι ενσωματωμένοι στα μπροστινά καθίσματα. Νέο είναι επίσης το όμορφο δερμάτινο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι, με μικρή στεφάνη, ενώ από πίσω του βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Υβριδικό
To αποδοτικότερο υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς απαρτίζεται από νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων (91 ίππων), ηλεκτρικό μοτέρ (80 ίππων), ελαφρύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 0,94 kWh) και e-CVT σύστημα μετάδοσης. Συνδυαστικά η ισχύς και η ροπή είναι 116 ίπποι και 120 Nm αντίστοιχα. Ικανοποιητικές για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Ακόμα και αν δεν οδηγείς με σύνεση, δύσκολα σπας το φράγμα των 4,8 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 3,7 λίτρα/100 χλμ. και 85 γρ./χλμ. C02).
Εντονότερος χαρακτήρας
Για πρώτη φορά το Yaris πάνω στην άσφαλτο αφήνει πίσω του την οδηγική ουδετερότητα και ξεδιπλώνει μια σαφώς πιο συγκροτημένη προσωπικότητα. Σίγουρα πρωτεύοντα ρόλο έπαιξε η νέα πλατφόρμα, καθώς αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις το πιο στιβαρό στήσιμο, τα μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης, το χαμηλότερο αεροδυναμικό θόρυβο, τις πιο συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές, το σαφώς βελτιωμένο σε βάρος και πληροφόρηση τιμόνι, ενώ η απόσβεση της ανάρτησης έχει περάσει σε άλλο “level”, όπως και η συνολική ποιότητα κύλισης.
Αεροδυναμικός θόρυβος θα προκύψει μετά τα 120 χλμ./ώρα, αλλά ταυτόχρονα διαπιστώνεις την καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση της καμπίνας. Αυξάνοντας ρυθμούς ανεβαίνει και το χαρακτηριστικό βουητό των υβριδικών μοντέλων με τη σημαντική διαφορά όμως ότι τώρα είναι σαφώς ηπιότερο και εναρμονισμένο με το τέμπο οδήγησης.
Με βεβαιότητα
Δε μας αρέσουν τα στοιχήματα σε έναν κόσμο τόσο απρόβλεπτο, όμως έχουμε αρκετούς λόγους να προβλέψουμε ότι το νέο Yaris θα διατηρήσει το θρόνο στην κατηγορία του, αλλά και στην εγχώρια αγορά. Στην έκδοση Active το νέο υβριδικό Yaris ξεκινάει από τα 17.340 ευρώ.