Το GR Yaris είναι το μοντέλο που αποτελεί τον πόλο συζήτησης στις διάφορες αγωνιστικές παρέες.
Δείτε το πιο σκληροπυρηνικό Toyota GR Yaris στον κόσμο!
Κάτι που μόνο τυχαία δεν γίνεται καθώς είναι ένα από τα ελάχιστα μικρομεσαία μοντέλα (το άλλο είναι το Hyundai i20 N) που προφέρεται ως 4κίνητο 1.618 κ.εκ. turbo απόδοσης 261 ίππων, 6άρι μηχανικό κιβώτιο, διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, ενισχυμένα φρένα, αγωνιστικές αναρτήσεις που από πρώτης άποψεως δείχνει ιδανικό για αγώνες.
Δε μπορεί όμως να συμμετάσχει σε κάποιο επίσημο πρωτάθλημα καθώς είναι εκτός των κανονισμών της FIA.
Ο λόγος είναι το μοτέρ των 1.618 κ.εκ. καθώς τα μοτέρ που «τρέχουν» στα ράλι σύμφωνα με τους κανονισμούς είναι έως 1.6 λίτρα.
Ενιαίο
Μπορεί όμως να συμμετάσχει υπο μορφή ενιαίου, όπως θα γίνει φέτος στην Ιταλία, με ένα επιπλέον κιτ κόστους 27.980 ευρώ πλέον ΦΠΑ, που περιλαμβάνει διάφορα αγωνιστικά εξαρτήματα με την Toyota Italia να έχει θεσπίσει πριμ 300.000 ευρώ σε ένα κύκλο 5 ράλι.
Και από την Ιταλία, στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και στο 2ον αγώνα του Ιαπωνικού πρωταθλήματος ράλι (σε σύνολο 10) το Shinshiro rally σε ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές.
Στο ράλι αυτό (19-20-21 Μαρτίου) εμφανίζεται για πρώτη φορά με κανονισμό της ιαπωνικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου μια άλλη έκδοση του GR Yaris με κινητήρα 1.5 με αυτόματο κιβώτιο (CVT) εντελώς διαφορετικό από το μοντέλο turbo 4X4 (Ιαπωνία είναι αυτή) με πλήρωμα τους Kosuke Murata -Madoka Unemoto.
Στον αγώνα συμμετέχουν επίσης και τα απλά 4θυρα Yaris, όπως και πολλά άλλα μοντέλα, είτε στις κατηγορίες προδιαγραφών FIA, είτε αυτά της Ιαπωνικής ομοσπονδίας.
Να σημειωθεί ότι ο πρώτος γύρος του Ιαπωνικού πρωταθλήματος ακυρώθηκε ενώ το Shinshiro rally διεξάγεται με κλειστές τις πόρτες για τους φίλους των αγώνων.
Είπαμε ότι η πανδημία δεν κάνει διακρίσεις και «χτυπά» αδιακρίτως και στις τέσσερις γωνίες της Γης.…
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι χρόνους θα γράψει το GR Yaris με το CVT κιβώτιο, κάτι το οποίο δεν είναι συνηθισμένο στους αγώνες, αφού δεν είναι στο πλαίσιο των κανονισμών για αγώνες διεθνείς.