Η πολιτισμένη ηλεκτρική λειτουργία του Toyota Yaris Cross Hybrid στην κίνηση και η πολυδιάστατη υπόστασή του το κάνουν να ξεχωρίζει.
Ηγέτιδα δύναμη η Toyota στο χώρο των υβριδικών οχημάτων και το Yaris Cross είναι το μικρότερο SUV στη γκάμα της που διαθέτει τη σχετική τεχνολογία.
Πολύ γρήγορα έγινε δημοφιλές, χωρίς κόπο και δίχως να ενδιαφέρει, όσους το επιλέγουν, πόσο θα περιμένουν μέχρι να το παραλάβουν…
Με μια φρέσκια εμφάνιση, ευρύτερα αποδεκτή και το σαφές στιλ ενός συμπαγούς crossover, το εν λόγω funky SUV προβάλλει τα εχέγγυα της οικονομίας στη χρήση και της αξιοπιστίας.
Στην «έξυπνη» 4κίνητη (AWDi) έκδοσή του, προσφέρει επιπλέον το ατού της εύκολης προσέγγισης και άλλων πεδίων εκτός ασφάλτου. Δεν είναι off road αλλά πάει πολύ παραπέρα από άλλα του είδους (και μεγαλύτερα, ακριβότερα), λόγω ύψους από το έδαφος (170 χλστ), άρα διευρύνεται η χρήση του.
Προσοχή: Η απόσταση από το έδαφος δεν οδηγεί στα… κατσάβραχα, ενώ τα ελαστικά δρόμου και το κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα μας «λένε» ότι δεν πρέπει να ορμήσουμε σε κάθε χωματόδρομο με κοφτερές πέτρες ή νεροφαγώματα.
Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i: Cool σε ποικίλες συνθήκες
Γιατί να το επιλέξει κάποιος; «Κερδίζει» μια τρίτη γεννήτρια-ηλεκτροκινητήρα για να δίνει μετάδοση στους πίσω τροχούς εάν χρειάζεται καλύτερη πρόσφυση όταν οι επιφάνειες γλιστράνε – υπάρχει ακόμη και λειτουργία Snow and Trail για καλύτερο «οπλισμό» του συστήματος.
Τα, ήδη, πραγματικά έξυπνα και αποτελεσματικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας του αυτοκινήτου θα σας «στηρίξουν» στις περισσότερες συνθήκες.
Σημαντικό: Ένα FWD Yaris Cross Hybrid είναι περίπου 70 κιλά ελαφρύτερο από την έκδοση AWD, καθιστώντας το τυπικά πιο οικονομικό – και καλύτερο, ίσως, στο φρενάρισμα. Ωστόσο, εμείς επί μία εβδομάδα στο πήγαινε-έλα, σε κάθε είδους διαδρομή εντός κι εκτός των τειχών, δεν είδαμε πάνω από 5,5 λίτρα/100 χλμ, κατανάλωση.
Πιο αναλυτικά,
Είναι κατάλληλο για την πόλη, – χωρίς να το απασχολούν περιοριστικά περιβαλλοντικά μέτρα – ειδικά, όταν λειτουργεί αποκλειστικά με ισχύ μπαταρίας και τους τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες του (δύο μπροστά, έναν πίσω) σε αργή κίνηση (Εκπομπές CO2 κατά WLTP 107,0 γρ/χλμ).
Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος φορτίζει ενώ επιβραδύνετε και το κάνει αρκετά cool χωρίς να το αντιλαμβάνεστε.
Η κύρια πηγή ισχύος είναι ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λτ 116 ίππων (67 kW/120 Nm). Οι ηλεκτροκινητήρες του υβριδικού συστήματος ανεβάζουν κατά περίπτωση τη συνδυασμένη ισχύ (έως 85 kW), αλλά το μεγάλο κέρδος είναι από τη ροπή.
Η Toyota δεν αποκαλύπτει τη συγχωνευμένη τιμή ροπής, αλλά το θερμικό μοτέρ και η μπαταρία συνδυάζονται πάντα ιδανικά για να προσφέρουν γρήγορη έλξη.
Το αυτοκίνητο ξεκινά μόνο με ηλεκτρική λειτουργία. Έτσι, είναι αθόρυβο, οπότε μέχρι να το συνηθίσετε, δεν συνειδητοποιείτε ότι άρχισε να τρέχει. Με ελαφρύ πόδι, πηγαίνετε μακριά χρησιμοποιώντας μόνο την μπαταρία και είναι μια υπέροχη χαλαρωτική εμπειρία εισαγωγής στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Θα φτάσετε περίπου τα 30 χλμ/ώρα πριν ζητήσετε την ενίσχυση του βενζινοκινητήρα.
Η εμπλοκή του 3κύλινδρου είναι λίγο πιο ηχηρή, πάντως, σε σχέση με τους μεγαλύτερους 4κύλινδρους. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει εδώ «αδιάλειπτη αλλαγή» μεταξύ ηλεκτρισμού και εσωτερικής καύσης.
Στην πυκνή κυκλοφορία, όσο υπάρχει περίσσεια στην μπαταρία από το φρενάρισμα (δεν χρειάζεται πολύ για να επαναφορτιστεί), η κίνηση είναι ιδιαιτέρως ευχάριστη. Η μηδενική ή ελάχιστη κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, στα αστικά κέντρα, είναι μεγάλη υπόθεση.
Ενδιαφέρον έχει να δείτε τι κάνει το υβριδικό σύστημα και πως εναλλάσσει διαρκώς τη μετάδοση μέσω της οθόνης αφής. Εφόσον υπάρχει φόρτιση και προχωράτε αρκετά αργά, ένα κουμπί EV σημαίνει ότι παίρνετε εσείς τον έλεγχο επιμένοντας ότι αυτό το μέρος του ταξιδιού θα είναι μόνο ηλεκτρικό.
Το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης CVT και ο 3κύλινδρος κινητήρας είναι ένας αξιοπρεπής συνδυασμός με αργή ταχύτητα. Στις απότομες επιταχύνσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 11,8 δευτ.) στον αυτοκινητόδρομο με υψηλή μέση και στις ανηφόρες αλλάζει ο ήχος, γίνεται λίγο πιο άγριος, αλλά έτσι είναι σε όλα του είδους, το ξέρουμε χρόνια αυτό.
Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i: Ισορροπία σε άσφαλτο και χώμα
Ταξιδεύει ευθύβολα και εμφανίζει μια παιχνιδιάρικη πλευρά όταν… βουτάτε στις κλειστές στροφές. Είναι ένα καλά ισορροπημένο όχημα και ζυγίζοντας κάτω από 1.300 κιλά αλλάζει κατεύθυνση με εξαιρετική ευελιξία και σιγουριά.
Η γενική ποιότητα κύλισης είναι αξιοσημείωτη για ένα τόσο μικρό όχημα. Ενδεχομένως να θέλαμε λίγο πιο βαρύ τιμόνι, αλλά δεν σημαίνει αυτό πως δεν έχει πληροφόρηση και ακρίβεια.
Στο καλά πατημένο χώμα, σε γαρμπίλι και τραχύ έδαφος η ανάρτηση δουλεύει αποτελεσματικά και δεν επηρεάζεται το κράτημα, ενώ, η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς προκαλεί για αναζητήσεις και λίγη περιπέτεια.
Η ικανότητα κίνησης στην ελληνική φύση, στα δάση, τις πλαγιές, τα λιβάδια και τις παραλίες αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα για το Yaris Cross AWD-i, παρά τα 28.000+ ευρώ που απαιτεί η απόκτησή του.
Εντός έχουμε πλήρη εξοπλισμό, μεταξύ άλλων, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 7,0 ιντσών, ραδιόφωνο DAB+, Apple CarPlay/Android Auto (ενσύρματο), κλιματισμό, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, έξυπνη είσοδο και εκκίνηση.
Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται 40/20/40, προσφέροντας περισσότερο χώρο αποσκευών από αυτόν που παρέχει στάνταρ το πορτμπαγκάζ των 314 λίτρων.
Ο κρυφός χώρος κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών δεν χαρίζει το κάτι παραπάνω των FWD εκδόσεων (390 λτ), φιλοξενώντας απλώς εργαλεία και το κιτ επισκευής ελαστικού.
Μικροί συμβιβασμοί για ένα ολοκληρωμένο, κατά τα άλλα, σύγχρονο όχημα, που συνιστά ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο με «ονοματεπώνυμο».