Με τον τίτλο Car of The Year 2021 ξεκίνησε την καριέρα του νέου Yaris που στην 4η γενιά του παντρεύει εντυπωσιακά υβριδική τεχνολογία, sport πινελιές και εξαιρετική κατανάλωση. Με 19.100 ευρώ μπορείς να χαμογελάς και εσύ πίσω από το τιμόνι του.
Η νέα αισθητική με τους φουσκωμένους θόλους
Το νέο Toyota Yaris έχει αυτό το Κάτι που θα σε κάνει να το κοιτάξεις και δεύτερη φορά. Θέλεις οι λεπτομέρειες εμπρός που θυμίζουν τη νέα Corolla; Θέλεις η πίσω οριζόντια φάσα ή ακόμα πιο πιθανόν οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών που το δείχνουν άκρως πιο «γεμάτο»; Σημασία έχει πως είναι ένα μοντέρνο σύνολο που μπορεί να ανταπεξέλθει στα γούστα και τις απαιτήσεις τόσο ενός φοιτητή όσο και ενός οικογενειάρχη, ειδικά με την τεράστια χρωματική παλέτα η οποία το συνοδεύει.
Εσωτερικό που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι θα λέγαμε πιο συγκρατημένη συγκριτικά με την εξωτερική, όμως καταφέρνει να έχει και αυτή τη δική της υπογραφή. Στο κέντρο συναντάμε (όπως επιβάλλει η εποχή) οθόνη αφής 7 ιντσών η οποία εκτός από το σύστημα infotainment παρουσιάζει και σε ζωντανό χρόνο την ροή της ενέργειας ανάμεσα σε ηλεκτροκινητήρα – μπαταρία – ρόδες. Highlight όμως αποτελεί η καινοτομία του καντράν, το οποίο ναι μεν διαθέτει στη μέση μία έγχρωμη οθόνη, εκατέρωθεν όμως διαθέτει δύο ψηφιακούς κύκλους που παρέχουν πληροφορίες τόσο για ταχύτητα κίνηση και σχέση στο κιβώτιο, όσο και βενζίνης – ρεύματος. Στον τομέα των χώρων, η μίνιμαλ σχεδίαση του εσωτερικού έδωσε «άπλα» για τους επιβάτες που θα βολευτούν με άνεση (ειδικά τα γόνατα τους), την ώρα που ο χώρος αποσκευών παραμένει σχετικά μικρός στα 286 λίτρα.
116 άλογα που τα νιώθεις 166 και καίνε όσο… 16!
Το νέο Yaris εξοπλίζεται με την υβριδική τεχνολογία 4ης γενιάς και καταφέρνει να έχει περισσότερο γκάζι από ποτέ, μαζί με χαμηλότερη κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα 1.500κ.εκ. ο οποίος μαζί με το υβριδικό σύνολο αποδίδει συνολικά 116 ίππους, 207 Nm ροπής όσο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT το οποίο είναι ηλεκτρικό και με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση. Η παραπάνω συνδυαστική τεχνολογία μεταφράζεται σε ένα 0-100 στα 9.7 δευτ. τελική στα 179χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση στα 4.5λίτρα ./100χλμ. Όμως το Yaris (που φορτίζει με το φρενάρισμα και το ρολάρισμα) μπορεί να προσφέρει μέχρι και το 80% των αστικών μετακινήσεων κυρίως με ρεύμα ρίχνοντας τη κατανάλωση στα 3.0 λίτρα/100χλμ. Να αναφέρουμε πως η δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτροκίνησης υπάρχει μέχρι και τα 130χλμ./ώρα.
Χαμηλή θέση οδήγησης, άνεση και φύγαμε για ρεκόρ οικονομίας
Αμέσως μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι τις αλλαγές που φέρνει το νέο μοντέλο. Χαμηλότερη θέση, αλλαγμένη γωνία τιμονιού και αίσθηση πως μπορείς να τρέξεις χωρίς άγχος. Μπορεί να μην έχει το ξυραφένιο τιμόνι του Fiesta και το σπορ στησιμο του, όμως ξεκάθαρα το νέο Yaris θα σε ξεκουράσει αντί να σε κουράσει κατά την οδήγηση, θα απολαμβάνεις να βλέπεις το καύσιμο να μην πέφτει και άμα έχεις κέφι να επιλέξεις το Power και να τρέξεις σε μια «στριφτερή» διαδρομή. Η ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες των δρόμων ενώ οι κλίσεις είναι αρμονικά ζυγισμένες, όσο το βουητό από το CVT κιβώτιο έχει μειωθεί σημαντικά.
Εν κατακλείδι
Ναι, τα κάνει όλα και συμφέρει! Πάει, δεν καίει και φυσικά λόγω μπαταρίας κάνει απόσβεση σε αυτά που ζητάει σε χρόνο dt. Αυτό είναι το υβριδικό νέο Yaris, που πάντα θα θέλουμε να το οδηγάμε, ειδικά στα στενά της πόλης.