Η Toyota, η παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές το 2024 στο WRC, «κατεβαίνει» στο τερέν του φετινού πρωταθλήματος με τα Yaris Rally1 στο ίδιο με την περσινή χρονιά μαύρο χρώμα.
Τα πιο σημαντικά νέα από τη μεριά της ιαπωνικής ομάδας με έδρα τη Φινλανδία, είναι η επιστροφή των δύο φορές πρωταθλητών, 2022-2023, Rovanpera-Halttunen σε full πρόγραμμα. Το ίδιο ισχύει και για τους Evans-Martin, Katsuta-Johnston, για τον πρωταθλητή στο WRC2 Pajari, αλλά με νέο συνοδηγό τον Salminen, που στο παρελθόν είχαν ξανασυνεργαστεί, ενώ περιορισμένο πρόγραμμα θα έχουν οι Ogier-Landais.
Τoyota: Με 5 Yaris Rally1 στην πρεμιέρα του WRC στο ράλι Μόντε Κάρλο
Η Toyota έχει σαν στόχο να διατηρήσει το αήττητο των τεσσάρων τελευταίων ετών, 2021, 2022, 2023, 2024, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών και στόχος είναι σε κάθε αγώνα, να συμμετέχει με 5 Yaris Rally1, όπως στην πρεμιέρα, το ράλι Μόντε Κάρλο, 23-26 Ιουνίου με τις τρεις πρώτες ειδικές διαδρομές νυχτερινές, όπου η συμμετοχή του Pajari θα είναι στη δεύτερη ομάδα της Toyota, την TGR-WRT2.
Να υπενθυμίσουμε ότι στο φετινό πρωτάθλημα, τα Rally1 Cars δε φέρουν το υβριδικό σύστημα, είναι μειωμένα σε βάρος και τα ελαστικά είναι της Hankook.
O επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari Matti Latvala σχολίασε σχετικά για τη νέα χρονιά «Ετοιμαζόμαστε για μια νέα χρονιά που ξεκινάει με πολλές νέες πτυχές. Με την αφαίρεση της υβριδικής μονάδας και το μειωμένο βάρος, εργαζόμαστε σκληρά για να βελτιστοποιήσουμε το αυτοκίνητο και να βρούμε τη σωστή ισορροπία με τις νέες ρυθμίσεις. Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Yariw Rally1 με το νέο πακέτο και με τη λιγότερη ισχύ. Η απόδοση είναι κοντά στην προηγούμενη γενιά και το αυτοκίνητο έχει γίνει ακόμα πιο ευέλικτο. Καλωσορίζουμε επίσης έναν νέο προμηθευτή ελαστικών στο Hankook. Μπορούμε να περιμένουμε να δούμε οδηγούς που θα προσαρμοστούν γρηγορότερα σε αυτές τις αλλαγές, ώστε να είναι σε θέση να ξεπεράσουν τα όρια νωρίτερα. Το ράλι Μόντε Κάρλο είναι η πιο απαιτητική διοργάνωση όσον αφορά τη στρατηγική των ελαστικών δεδομένων των μεταβαλλόμενων καιρικών συνθηκών. Βιώσαμε έναν συνδυασμό καιρού στις δοκιμές εξέλιξης, συμπεριλαμβανομένου του χιονιού, αλλά οι διαδρομές στις Άλπεις μπορεί πάντα να φέρουν εκπλήξεις. Με την ενισχυμένη φετινή μας σύνθεση, είμαστε σίγουροι ότι οι οδηγοί μας μπορούν να παλέψουν για τις κορυφαίες θέσεις σε αυτή τη διοργάνωση και για τους τίτλους του πρωταθλήματος. Για την πρώτη του πλήρη χρονιά στο Rally1, δημιουργήσαμε μια δεύτερη ομάδα για τον Pajari, όπως κάναμε προηγουμένως με τον Katsuta, η οποία μπορεί επίσης να φέρει μια επιπλέον διάσταση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. O κύριος στόχος για τον Pajari σε αυτό το πρωτάθλημα είναι να φτάσει στον τερματισμό και να αποκτήσει την εμπειρία. Eλπίζουμε να τον δούμε να ωριμάζει και να εξελίσσεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς».
Ο Ogier στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο, πάει για την 10η νίκη του στο πριγκιπάτο. Έχει 8 πρώτες θέσεις στο WRC και μια όταν ο αγώνας προσμετρούσε στο IRC.