Όπως και να το κάνουμε βρισκόμαστε στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για τον όμιλο Volkswagen δεν χρειάζονται συστάσεις, για την UBS όμως;
Ίσως οι φίλοι του αυτοκινήτου να μην γνωρίζουν ότι h UBS είναι ένας από τους χρηματοπιστωτικούς κολοσσούς με έδρα την Ελβετία.
Volkswagen:Πώς ανακυκλώνει μπαταρίες ηλεκτρικών μοντέλων;
Πως και γιατί σχετίζονται όμως οι δύο αυτοί όμιλοι;
Σχετίζονται, γιατί η UBS σύμφωνα με μια παγκόσμια μελέτη που πραγματοποίησε γύρω από τις αυτοκινητοβιομηχανίες (παραδοσιακές και νέες) που σχετίζονται και με την ηλεκτροκίνηση, το Volkswagen Group λόγω της επίθεσης που έχει εξαπολύσει κυρίως σε ο,τι αφορά τη γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα αποτελέσει σημείο αναφοράς καθώς θα έχει πλασαριστεί σε κορυφαίες θέσεις, από το 2022.
Και επειδή η USB ασχολείται με το χρήμα, τις επενδύσεις και τους επενδυτές, προτρέπουν στην αγορά μετοχών της Volkswagen (να ξέρουν κάτι;) χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη μετοχή ως επενδυτική ευκαιρία, αυξάνοντας την τιμή-στόχο της κατά 50% με ορίζοντα δωδεκαμήνου, από τα 200 ευρώ στα 300 ευρώ.
ID.3
Μάλιστα στο πλαίσιο διεξαγωγής της μελέτης, αποσυναρμολόγησαν πλήρως ένα ID.3. Μελετώντας το, κατέληξαν στο συμπέρασμα πώς η αρθρωτή πλατφόρμα (ΜΕΒ) που είναι αποκλειστικά για μοντέλα του ομίλου Volkswagen, αντιπροσωπεύει το πιο εντυπωσιακό τεχνολογικό υπόβαθρο που έχει παρουσιαστεί από μία αυτοκινητοβιομηχανία, πάνω στην ηλεκτροκίνηση.
Τα βασικά στοιχεία όπως προκύπτουν από τη μελέτη της UBS είναι τα εξής:
Η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) που αποτελεί τη βάση για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen, είναι πλήρως ανταγωνιστική ως προς το κόστος με αντίστοιχες προσεγγίσεις που προέρχονται από μάρκες που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Το Volkswagen Group με την ΜΕΒ επιτυγχάνει πολύ υψηλές επιδόσεις όσον αφορά τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης, την κατασκευαστική ευελιξία και την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.
Όσον αφορά το κόστος της μπαταρίας, το ID.3 συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών καλύτερων μοντέλων παγκοσμίως, με κόστος περίπου 100 USD ανά κιλοβατώρα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από κορυφαίους κατασκευαστές όπως οι μάρκες του Volkswagen Group, ενδέχεται να έχουν φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτά των σημερινών μοντέλων εσωτερικής καύσης, (θερμικοί κινητήρες) ως προς το κόστος και τα περιθώρια κέρδους, πριν το 2025.
Όσον αφορά την πλατφόρμα λογισμικού και το οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης, το Volkswagen Group βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Σχολιάζοντας οι τεχνικοί της USB μετά την ανάλυση του ID.3 που το έκαναν «φύλλο και φτερό» σχολίασαν ότι «η Volkswagen ανέπτυξε μία προηγμένη τεχνολογικά πλατφόρμα, αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό επιτρέπει στο Group να προσφέρει ελκυστικά ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη τη γκάμα, επιτυγχάνοντας παράλληλα κερδοφορία, που είναι το κλειδί της υπόθεσης σε μια αυτοκινητοβιομηχανία, σε μια εταιρία, σε έναν όμιλο».
Σε αυτή τη βάση, η UBS αναμένει ότι το Volkswagen Group θα είναι σε κορυφαία θέση της παγκόσμιας αγοράς για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ήδη από το 2022 – με την προοπτική να αυξάνει το μερίδιο αγοράς που κατέχει.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Volkswagen θα επενδύσει συνολικά 35 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025, για την ευρεία διάδοση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Οι μάρκες του Group παρέδωσαν σε πελάτες 231.600 ηλεκτρικά οχήματα το 2020 – περισσότερο από τρεις φορές τον αντίστοιχο αριθμό του 2019. Μέχρι το 2030, το Group θα λανσάρει περίπου 70 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εκ των οποίων περίπου 20 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.