Σας φαίνεται παράξενη μια τέτοια φράση; Σίγουρα, όμως η Ford μάλλον θα μας κάνει να την πούμε κάποια στιγμή.
Οι Αμερικανοί σκέφτηκαν το αδιανόητο. Να δημιουργήσουν εξατμίσεις οι οποίες θα είναι πτυσσόμενες ώστε να βελτιωθεί η γωνία αναχώρησης των εκτός δρόμου αυτοκινήτων τους.
Η γωνία αναχώρησης είναι εκείνη που σχηματίζεται όταν ένα όχημα βρίσκεται σε μία κατηφόρα και οδεύει σε ένα επίπεδο κομμάτι. Πρόκειται για τη γωνία που δημιουργείται ανάμεσα στο κατηφορικό κομμάτι και το οριζόντιο.
Όσο μεγαλύτερη είναι η γωνία αναχώρησης σε τόσο πιο απότομες κατηφόρες μπορεί να κινηθεί ένα αυτοκίνητο, καθώς όταν φτάσει στη βάση τους δε θα ακουμπήσει το πίσω τμήμα στο έδαφος.
Συνήθως η γωνία αναχώρησης είναι πιο μικρή από την προσέγγισης, δηλαδή εκείνη που σχηματίζεται ανάμεσα στο οριζόντιο έδαφος και την ανηφόρα προς την οποία κινείται το όχημα.
Η διαφορά στη γωνία προσέγγισης και τη γωνία αναχώρησης σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στους προβόλους. δηλαδή στο πόσα εκατοστά περισσεύει το αμάξωμα μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς και πίσω από εκείνους του πίσω άξονα.
Δείτε ακόμα
Ωστόσο σημαντικό ρόλο παίζει και η εξάτμιση, καθώς τις περισσότερες φορές βρίσκεται πιο χαμηλά και πιο έξω σε σχέση με το αμάξωμα, οπότε είναι εκείνη που ευθύνεται για τον περιορισμό των δυνατοτήτων του οχήματος, έστω και σε μικρό βαθμό.
Στη Ford εντόπισαν αυτό το πρόβλημα και θέλησαν να δώσουν λύση.
Έτσι, κατέληξαν στη δημιουργία πτυσσόμενης απόληξης, για την οποία κατέθεσαν τη σχετική πατέντα στο αρμόδιο γραφείο, τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και στη Γερμανία.
Αν κάποια στιγμή δούμε αυτές τις εξατμίσεις να μπαίνουν σε παραγωγή, δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε πώς θα χρησιμοποιούνται.
Όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να κατέβει μια κατηφόρα στην οποία ο οδηγός θα καταλάβει ότι πρόκειται “να βρει” η εξάτμιση στο έδαφος, τότε θα πιέζει την απόληξη (ή τις απολήξεις) προς τα μέσα ώστε να μειωθεί το μήκος τους.
Εκτός από βελτιωμένες γωνίες αναχώρησης, αυτή η ιδέα προσφέρει και μια σχετική σιγουριά ότι το σύστημα εξάτμισης δε θα χτυπηθεί και δε θα στραβώσει.
Αν και η πιο απλή μορφή της ιδέας είναι οι πτυσσόμενες απολήξεις να μετακινούνται με το χέρι, θα μπορούσαν να έχουν ηλεκτρικό μοτέρ ώστε να κινούνται με το πάτημα ενός κουμπιού.