Πίσω από την πλάτη τους ή ακόμα και από ολόκληρο το κάθισμα περνάνε πολλοί οδηγοί τη ζώνη, ώστε να αποφύγουν τη χρήση της αλλά ταυτόχρονα να μην ακούνε και τη σχετική ειδοποίηση.
Φυσικά πρόκειται για μια πρακτική στην οποία πρέπει να μπει τέλος άμεσα. Σε αυτή την κατεύθυνση η Tesla κατέθεσε πατέντα για ένα σύστημα το οποίο θα εξασφαλίζει όχι μόνο ότι όλοι οι επιβαίνοντες έχουν βάλει τη ζώνη τους, αλλά και ότι τη φοράνε με τον σωστό τρόπο.
Οδηγώντας με ασφάλεια: Έχεις και εσύ μόνιμα κουμπωμένη τη ζώνη στο κάθισμα;
Εκτός από εκείνους που επιλέγουν να τη βάλουν πίσω από την πλάτη τους ή το κάθισμα, υπάρχει και μία μερίδα ανθρώπων που φοράει τη ζώνη αλλά όχι με τον σωστό τρόπο. Είτε εκούσια επειδή ο καθένας θέλει να την προσαρμόσει στο πώς βολεύεται ο ίδιος, είτε ακούσια απλά επειδή έκανε λάθος. Για παράδειγμα μερικοί περνούν το επάνω μέρος της κάτω από τα χέρια ενώ άλλοι βάζουν ακόμα και κάποιο παιδί να κάθεται στα γόνατα. Το σύστημα της Tesla θα καταλαβαίνει και αυτές τις περιπτώσεις.
Με πιο απλά λόγια, θα καταλαβαίνει οποιαδήποτε διαφοροποίηση στον τρόπο που έχει φορεθεί η ζώνη και η μόνη περίπτωση στην οποία δε θα ενημερώνει για πρόβλημα είναι όταν έχει μπει ακριβώς όπως πρέπει.
Σε περίπτωση, λοιπόν, που εντοπιστεί ότι η ζώνη δεν έχει φορεθεί σωστά θα υπάρχουν μια σειρά από ειδοποιήσεις. Ενδεικτικά θα εμφανίζεται μήνυμα, θα ακούγεται σχετικός ήχος μέσω του infotainment, θα αποστέλλεται SMS στο κινητό του επιβάτη, ενώ εξετάζονται και ακόμα πιο δραστικά μέτρα όπως να μην ξεκινάει καθόλου το αυτοκίνητο.
Η ονομασία του συστήματος είναι ISUD και προέρχεται από τις λέξεις Improper Seatbelt Usage Detection (εντοπισμός λανθασμένης χρήσης της ζώνης). Η λειτουργία του θα βασίζεται σε αισθητήρες οι οποίοι θα βρίσκονται στα καθίσματα αλλά και στην ίδια τη ζώνη, ώστε να μην υπάρχει κανένας τρόπος να ξεγελάσει κάποιος το σύστημα.
Με τα αυτοκίνητα να γίνονται ολοένα και πιο αυτόνομα, θα πρέπει να εξασφαλίζεται πως όσοι βρίσκονται στην καμπίνα φορούν σωστά τη ζώνη ασφαλείας ώστε να μπορούν τα διάφορα συστήματα ασφαλείας να λειτουργήσουν και να προστατεύσουν τους επιβάτες, σε περίπτωση ατυχήματος.
Εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις το σύστημα της Tesla θα εντοπίζει ακόμα και το ενδεχόμενο που έχει τοποθετηθεί “κλέφτης”, δηλαδή μία σκέτη αγκράφα ώστε να σταματάει ο ήχος της ζώνης.
Είπαμε, η μόνη περίπτωση στην οποία δε θα ενημερώνει για πρόβλημα είναι όταν η ζώνη έχει μπει ακριβώς όπως πρέπει.
Επιτέλους, έπρεπε να μπει ένα τέλος σε αυτή τη μάστιγα. Αφού δεν έχουμε το μυαλό να αντιληφθούμε μόνοι μας ότι πρέπει να φοράμε τη ζώνη και μάλιστα έτσι όπως πρέπει, καιρός ήταν να αναλάβει η τεχνολογία να μας το επιβάλλει.
Πατήστε εδώ για να δείτε όλη την πατέντα όπως την κατέθεσε η Tesla.