Η βιετναμέζικη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων VinFast εισέρχεται δυναμικά στην αμερικανική αγορά, με αξιώσεις.
Η VinFast ανακοίνωσε την Τρίτη ότι υπέβαλε δήλωση εγγραφής στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, το πρώτο επίσημο βήμα προς τη δημόσια προσφορά του επόμενου έτους. Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Μάρτιο τα σχέδια για ένα εργοστάσιο 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Βόρεια Καρολίνα και ελπίζει να παραδώσει τα πρώτα της οχήματα σε Αμερικανούς πελάτες πολύ σύντομα.
Η Citigroup Global Markets, η Morgan Stanley, η Credit Suisse και η JP Morgan Securities είναι οι κορυφαίοι τραπεζίτες στην προσφορά. Η VinFast θα διαπραγματεύεται στο Nasdaq με το σύμβολο «VFS» μόλις ολοκληρωθεί η προσφορά της. Η εταιρεία δεν είπε πόσα χρήματα ελπίζει να συγκεντρώσει.
Η VinFast έγινε η πρώτη εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία του Βιετνάμ όταν άρχισε να κατασκευάζει οχήματα εσωτερικής καύσης το 2019. Τώρα, επικεντρώνεται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα -η παραγωγή του τελευταίου μοντέλου εσωτερικής καύσης ολοκληρώθηκε στις αρχές Νοεμβρίου. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία κάνει κρατήσεις για δύο ηλεκτρικά SUV, το μεσαίο VF8 και το μεγαλύτερο VF9.
Τα VF8 και VF9 ξεκινούν από 57.000 $ και 76.000 $, αντίστοιχα – αλλά και τα δύο μπορούν να παραγγελθούν χωρίς μπαταρίες, μειώνοντας σημαντικά το αρχικό κόστος, εάν ο αγοραστής επιλέξει μια μηνιαία συνδρομή μπαταρίας. Χωρίς μπαταρίες, τα VF8 και VF9 ξεκινούν από λίγο πάνω από 42.000 $ και 57.500 $. Οι συνδρομές μπαταρίας κοστίζουν 169 $ το μήνα για το VF8 και 219 $ το μήνα για το μεγαλύτερο VF9.
Από τα τέλη Σεπτεμβρίου, η VinFast είχε περίπου 58.000 κρατήσεις παγκοσμίως για τα δύο μοντέλα. Προς το παρόν, όλα τα VinFast κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Χάϊπχονγκ. Εκτιμάται να έχει το εργοστάσιό της στις ΗΠΑ, με χωρητικότητα 150.000 οχημάτων ετησίως, σε λειτουργία έως τον Ιούλιο του 2024.
Αν και η VinFast είναι νέα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν είναι μια τυπική startup. Ιδρύθηκε το 2017 και είναι μια μονάδα της Vinggroup, του μεγαλύτερου ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων του Βιετνάμ, ο οποίος έχει συμφέροντα στην ανάπτυξη και εκπαίδευση ακινήτων, καθώς και σε μια σειρά από τεχνολογικές επιχειρήσεις.
Όμως, ενώ η Vinggroup είναι καλά εδραιωμένη στη χώρα καταγωγής της, η ίδια η VinFast δεν είναι ακόμη κερδοφόρα: έχασε περίπου 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και επιπλέον 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022.