Η BMW κάνει ένα νέο και σημαντικό βήμα προς το μέλλον των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων.
Ένα μέλλον που, όπως ξέρουμε, ακούει στο όνομα Neue Klasse, ή «νέα κατηγορία», μια έκφραση που θυμίζει τα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας της δεκαετίας του 1960 που επανέφεραν τη μάρκα στον δρόμο της επιτυχίας.
Γυρίζοντας πίσω το ημερολόγιο, ένα πρωτότυπο παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση του Μονάχου IAA 2023, παρουσιάζοντας το σεντάν Neue Klasse.
BMW: Τώρα είναι η σειρά του SUV Neue Klasse Χ
Στη BMW Vision Neue Klasse οι καινοτομίες θα είναι το δυνατό χαρτί αυτής της σειράς μοντέλων, αν αναλογιστούμε ότι η παραγωγή του μοντέλου της σειράς ξεκινά ήδη από το 2025.
Το μπροστινό μέρος αιχμαλωτίζει όλη την προσοχή, ειδικά το χαρακτηριστικό «διπλό στοιχείο» της μάσκας, που δεν είναι πια τόσο maxi, όπως συναντάμε στα σημερινά μοντέλα της BMW.
Πλέον αναπτύσσεται κάθετα, όπως στα παλαιότερα μοντέλα εποχής ‘60.
Συνολικά, μια ωραία αλλαγή κατεύθυνσης. Αντίθετα, τα συγκροτήματα φωτός εκτείνονται πλέον σε όλο το πλάτος και ενσωματώνουν τις νέες φωτεινές υπογραφές LED, οι οποίες επανεξετάζουν το κλασικό διπλό στοιχείο BMW με ελάχιστο τρόπο μέσα από δύο μικρές κάθετες φωτεινές παράλληλες γραμμές, ενώ φέρει έντονα αεροδυναμικά στοιχεία.
Οι διαστάσεις δεν έχουν γίνει ακόμα επίσημες, αλλά το BMW Vision Neue Klasse X SUV πιστεύεται ότι θα έχει μήκος περίπου 4,70 μέτρα, λίγο πολύ το ίδιο με το σημερινό X3.
Το πίσω μέρος, ωστόσο, μπορεί κατά κάποιο τρόπο να θυμίζει αυτό της X5 ή ακόμα και της επιβλητικής XM, με τα φωτεινά συμπλέγματα επιμηκυμένα προς το λογότυπο στο κέντρο.
Στο εσωτερικό, η κύρια καινοτομία είναι το BMW Panoramica Vision, ίσως το πραγματικό στολίδι αυτής της φιλοσοφίας όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους. Καλύπτει όλο το πλάτος του παρμπρίζ και αλλάζει εντελώς την έννοια του ταμπλό όπως το ξέρουμε τώρα. Απλώς σύρετε τις λειτουργίες που θέλετε να δείτε από το κέντρο της οθόνης στη βάση του γυαλιού και τοποθετήστε τις εκεί που προτιμάτε.
Στην πράξη να το δούμε πως θα είναι, που σαν εμφάνιση σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις.
Από την κεντρική οθόνη, με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό σύμφωνα με την παράδοση της BMW, μπορείτε να ρυθμίσετε και να προσαρμόσετε τον εσωτερικό φωτισμό κάνοντας το χώρο επιβατών πιο φιλόξενο, επιλέγοντας επίσης τον ήχο της ηλεκτρικής κίνησης (προσφέρεται και αυτό) .
Ο φωτισμός περιβάλλοντος δεν αφορά μόνο ένθετα LED αλλά και άλλες επιφάνειες, καλυμμένες με υλικά από ανακυκλωμένες πηγές.
Τόσο από το σχήμα των μπροστινών καθισμάτων όσο και από το σχήμα του καναπέ πίσω, σχεδιασμένο για να διευκολύνει τις συνομιλίες, είναι σαφές ότι η σχεδίαση έχει επικεντρωθεί στην παροχή μέγιστης άνεσης στο αυτοκίνητο.
BMW: Ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς
Μέσα από πληροφορίες που δημοσιεύονται για την αρχιτεκτονική, τους κινητήρες και τη διαχείριση ενέργειας, γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιείται η έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive.
Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν αναθεωρηθεί και η μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελείται από νέες στρογγυλές κυψέλες με ενεργειακή πυκνότητα μεγαλύτερη από 20%.
Σε συνδυασμό με τη μετάβαση σε ένα σύστημα 800 Volt, επιταχύνουν την ταχύτητα φόρτισης έως και 30%, με αποτέλεσμα για 300 χλμ. αρκούν δέκα λεπτά.
Επιπλέον, μιλάμε για 30% μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με τους σημερινούς κινητήρες, χάρη και στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή κατά 20% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο μοντέλο της γκάμας.
Η διαχείριση της νέας αρχιτεκτονικής γίνεται από έναν υπολογιστή υψηλής απόδοσης, μια μονάδα ισχύος ικανή να ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες οδήγησης και διαχείρισης ενέργειας με 10 φορές περισσότερη υπολογιστική ισχύ από τις τρέχουσες μονάδες ελέγχου. Το αποτέλεσμα είναι ο απόλυτος έλεγχος της δυναμικής, της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας του οχήματος.
Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική Neue Klasse θα βγει στην παραγωγή στο εργοστάσιο της Ουγγαρία το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Το sedan θα ακολουθήσει το 2026, με συνολικά έξι μοντέλα να προγραμματίζονται σε αυτήν την πλατφόρμα.