Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας αποφάσισε να βάλει η Volkswagen έναν από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες της.
Ο λόγος για το θρυλικό κινητήρα VR6, ο οποίος κατασκευάζονταν από τη γερμανική εταιρεία 34 ολόκληρα χρόνια. Η συνολική παραγωγή του έφτασε τις 1,87 εκατομμύρια μονάδες, ενώ ο τελευταίος κατασκευάστηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2024. Την είδηση για το «θάνατο» του VR6 έκανε γνωστή, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο LinkedIn, ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων των επιβατικών οχημάτων της Volkswagen, Andreas G. Schleith.
Στην Ευρώπη ο VR6 κινητήρας σταμάτησε να υφίσταται στα μέσα της δεκαετίας του 2010, λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο συνέχισε την καριέρα του στη Βόρεια Αμερική και στην Κίνα. Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού η τελευταία του εφαρμογή ήταν στο Volkswagen Atlas το 2023, ενώ στην Κίνα έδινε ζωή στα Volkswagen Talagon και Audi Q6.
Το ντεμπούτο του πραγματοποιήθηκε το 1991 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, κάτω από το καπό του Golf τρίτης γενιάς. O εξακύλινδρος κινητήρας των 2.8 λίτρων προσέφερε ισχύ 174 ίππων και ροπή 235 Nm στο μικρομεσαίο μοντέλο εκείνη την εποχή, ενώ ο VR6 Syncro των 2.9 λίτρων απέδιδε για λογαριασμό του τετρακίνητου Golf, 190 ίππους και 245 Nm ροπής.
O VR6 κινητήρας προσέφερε τις υπηρεσίες του και σε πολλά ακόμα μοντέλα της Volkswagen, όπως τα Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC και Beetle. Επίσης χρησιμοποιήθηκε και από διάφορα μοντέλα του Ομίλου Volkswagen συμπεριλαμβανομένων των Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon και Skoda Superb.