Το νέο Volkswagen Amarok αποτελεί μια τρανταχτή απόδειξη ότι τα pickup ή ελληνιστί «αγροτικά» οχήματα, δεν απευθύνονται πλέον μόνο σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό.
Η «βεντάλια» των ενδιαφερόμενων αγοραστών έχει ανοίξει σημαντικά, με τους επαγγελματίες βέβαια να παραμένουν οι πιο πιστοί του «είδους». Τι μπορεί λοιπόν να προσφέρει ένα σύγχρονο pickup σε κάποιον που δεν ασχολείται με τη γεωργία, την κτηνοτροφία και τις μεταφορές;
«Ανεβείτε» μαζί μας στο νέο Amarok και θα το μάθετε, ενώ για να σας προϊδεάσουμε θα πούμε μόνο ότι η επιλογή των… υποδημάτων είναι ελεύθερη. Το νέο Amarok ταιριάζει με sneakers, μπότες, αλλά και μοκασίνια!
Επιβλητικό, κομψό και μεγαλύτερο
Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το γερμανικό pickup ακολούθησε σαφώς πιο εκλεπτυσμένες γραμμές, οι οποίες εκπέμπουν περισσότερο δυναμισμό. Η σχεδιαστική ταυτότητα της Volkswagen αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην όψη του νέου Amarok, όπου η πλατιά μάσκα πλαισιώνει τα Led φωτιστικά σώματα (προαιρετικά προβολείς IQ.LIGHT – LED Matrix), με τις επενδύσεις χρωμίου να επεκτείνονται στα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών, στον πίσω προφυλακτήρα και στις χειρολαβές των θυρών.
Κάτω από τα πιο τονισμένα φτερά συναντάμε ζάντες έως 21 ιντσών και ψηλότερα ράγες οροφής. Τα λεπτά κάθετα τοποθετημένα, επίσης τεχνολογίας Led, πίσω φωτιστικά σώματα έχουν σχήμα “C”, ενώ το όνομα του Amarok αναγράφεται ανάγλυφα στην πόρτα της καρότσας. Αποκλειστικά με διπλοκάμπινο αμάξωμα, έρχεται ακόμα πιο κοντά στον κόσμο των δημοφιλέστατων SUV, αυξάνοντας σημαντικά την πρακτικότητα.
Παράλληλα το νέο Αmarok είναι μακρύτερο, φτάνοντας τα σεβαστά 5.350 χλστ. (+96 χλστ.), ενώ το πλάτος βρίσκεται στα 1.910 χλστ. και το ύψος κυμαίνεται, ανάλογα με το συνδυασμό τροχών/ελαστικών από 1.751-1.884 χλστ., ενώ το ίδιο ισχύει και για την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει μέχρι τα 237 χλστ.
Καμπίνα άλλης κλάσης
Αρκεί ένα μικρό άλμα (λόγω μεγάλου ύψους) για να επιβιβαστείς στο νέο Amarok, ενώ εξυπηρετούν και οι ενσωματωμένες χειρολαβές στις εμπρός κολόνες. To σκηνικό στα ενδότερα θα μπορούσε να συγκριθεί με αυτό του Touareg (η ναυαρχίδα της Volkswagen στα SUV), από πλευράς ποιότητας, χώρων και τεχνολογίας.
Αν δεν έχεις λερωμένα χέρια, από την εργασία που έχει προηγηθεί, αξίζει να «χαϊδέψεις» τα μαλακά πλαστικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό, τις διακοσμητικές επενδύσεις στο χρώμα του ξύλου και όλα τα υπόλοιπα υλικά που δείχνουν περήφανα τη στιβαρή τους συναρμογή. Με την αφή μπορείς επίσης να εξερευνήσεις την κάθετα τοποθετημένη οθόνη των 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και τα μπουτόν στο δερμάτινο τιμόνι, πίσω από το οποίο βρίσκεται ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.
Η αναπαυτική θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, εξασφαλίζοντας «θέα καταρτιού», ενώ ρυθμίζεται ηλεκτρικά. Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα πλεονάζουν, ενώ σωστή μελέτη έχει γίνει στον τομέα της εργονομίας, αν και θα θέλαμε οι χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών να είναι λίγο πιο φαρδιές.
Οι συνεργάτες ή συνεπιβάτες (έως και τρεις στον αριθμό) στην πίσω σειρά καθισμάτων σίγουρα θα εκτιμήσουν τον επαρκέστατο χώρο για τα πόδια τους, αποτέλεσμα της αύξησης του μεταξονίου κατά 173 χλστ. (3.270 χλστ.), αλλά και την αρκετή απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Volkswagen Amarok: V6 diesel με αυτόματο κιβώτιο
Ίσως να έχετε ήδη προσέξει, στο κόκκινο Amarok των φωτογραφιών, την ένδειξη V6 στη μάσκα, η οποία υποδηλώνει τι κρύβεται κάτω από το εμπρός καπό. Ο λόγος για το θηριώδη TDI turbo μεταβλητής γεωμετρίας πετρελαιοκινητήρα των 3.0 λίτρων, ο οποίος παράγει 240 ίππους (3.250 σ.α.λ.) και γενναία ροπή 600 Nm (1.750-2.250 σ.α.λ.). Αναδεικνύει στο έπακρο κάθε πτυχή του πολυτάλαντου Amarok, στη γκάμα του οποίου να ενημερώσουμε ότι υπάρχει και ο πιο «γήινος» δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας, των 205 ίππων και 500 Nm ροπής.
Το ισχυρότερο Amarok πάντως «δηλώνει» πως μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα εντός 8,8 δευτ. και ότι φτάνει μέχρι τα 180 χλμ./ώρα, ενώ στο σημείο αυτό να πούμε ότι το βάρος του οχήματος ανέρχεται στα 2.423 κιλά. Τον αριθμό αυτό, όπως και τον όγκο του Amarok, πρέπει να τον έχεις στο νου όταν κοιτάζεις τη μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία με προσπάθεια συγκρατείται στα 9,7 λίτρα/100 χλμ., αλλά εύκολα φέρνει διψήφια νούμερα έως και 14 λίτρα/100 χλμ., όταν όμως πιέζεται υπερβολικά.
Συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο των 10 σχέσεων, το οποίο βρίσκει πάντα τη «χρυσή τομή» των αλλαγών στην αυτόματη λειτουργία, ενώ προσφέρει και χειροκίνητη χρήση, με τα κάπως μικρά κουμπιά, ενσωματωμένα στην πλευρική επιφάνεια του λεβιέ.
Τετρακίνηση με επιλογές
Από το «οπλοστάσιο» του νέου Amarok φυσικά δε θα μπορούσε να απουσιάζει το τελευταίας γενιάς σύστημα τετρακίνησης 4Motion. Από το στρογγυλό-περιστρεφόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων τύπων κίνησης, ενώ με όλα τα προγράμματα συνδέεται η λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού στον πίσω άξονα. Αναλυτικότερα:
2H: Για νορμάλ συνθήκες και κίνηση κυρίως σε άσφαλτο το πρόγραμμα 2H, με στόχο την οικονομία, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
4A: Στο πρόγραμμα κίνησης 4A το κιβώτιο κατανομής, που είναι εξοπλισμένο με πολύδισκο συμπλέκτη, μεταδίδει την ισχύ του κινητήρα ανάλογα με την πρόσφυση και την ταχύτητα στους δυο κινητήριους άξονες. Για εξοικονόμηση καυσίμου, κανονικά διοχετεύεται περισσότερη ροπή στρέψης στον πίσω άξονα (κατανομή 0-50%), αλλά αν χρειάζεται εμπλέκεται ο μπροστινός άξονας σε δευτερολέπτα.
4H: Στο πρόγραμμα τετρακίνησης 4H είναι κλειστός ο πολύδισκος συμπλέκτης. Έτσι συνδέονται μεταξύ τους οι μπροστινοί και πίσω κινητήριοι άξονες (κατανομή 50-50%) και το Amarok λαμβάνει πάντα τη μέγιστη πρόσφυση.
4L: Το πρόγραμμα τετρακίνησης 4L λειτουργεί παρόμοια με το 4H. Για σκληροτράχηλα και απαιτητικά εδάφη (κατανομή 50-50% και κοντές σχέσεις).
Στάνταρ είναι το “Drive Mode Control” από το οποίο επιλέγονται τα έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery, Load/Trailer), ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκες, προσαρμόζοντας αυτόματα τον τύπο κίνησης. Οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης αυξήθηκαν, σε 30 και 26 μοίρες αντίστοιχα.
Ώρα να φορτώσουμε την καρότσα
Στα «εργατικά» προσόντα του Amarok η ικανότητα έλξης ρυμουλκούμενου με βάρος έως και 3,5 τόνους. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος οχήματος και ρυμουλκούμενου, αυξήθηκε από 6,0 σε 6,5 τόνους. Επιπλέον το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο αυξήθηκε σε 1,19 τόνους.
Στην καρότσα η επιφάνεια φόρτωσης, μεταξύ των θόλων τροχών (1.227 χλστ.) προσφέρει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα (1.200 x 800 χλστ.) που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος με κλειστή την πόρτα της καρότσας είναι 1.624 χλστ., ενώ οι υπάρχει πλευρικός φωτισμός Led για νυχτερινή εργασία και έξι κρίκοι πρόσδεσης που μπορούν να συγκρατήσουν έως και 400 κιλά. Επίσης στην επάνω περιοχή του χώρου φόρτωσης υπάρχει σε κάθε πλευρά μια ράγα με μετατοπιζόμενους σφιγκτήρες.
Το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί, ανάλογα με τον εξοπλισμό, έως 21 χλστ. και τώρα φτάνει τα 529 χλστ. Να πούμε ακόμα ότι το στατικό φορτίο οροφής αυξήθηκε στα 350 κιλά που επαρκεί για μια σκηνή οροφής και η ικανότητα διέλευσης από νερό βάθους 500 χλστ. ανέβηκε στα 800 χλστ.
Οδηγώντας
Στο νέο Amarok οι παλαιότερες «παθογένειες» των pickup έχουν εξαλειφτεί, καθώς ακόμα και με άδεια την καρότσα δεν υπάρχουν αναπηδήσεις, ενώ λάμπουν με την απουσία τους κραδασμοί που περνούσαν στο τιμόνι και στο λεβιέ ταχυτήτων (όταν υπάρχει μηχανικό κιβώτιο).
Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης «καταπίνει» κάθε λακκούβα της ασφάλτου, αυξάνοντας την άνεση, με τη συνολική ποιότητα κύλισης πραγματικά να εντυπωσιάζει, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όταν ο V6 πετρελαιοκινητήρας ανεβάζει ρυθμούς αυξάνεται και το επίπεδο του παραγόμενου ήχου, ωστόσο δεν καταφέρνει να διαπεράσει σε ενοχλητικό βαθμό την καλή ηχομόνωση της καμπίνας, κάτι που ισχύει και για τους αεροδυναμικούς θορύβους σε υψηλότερες ταχύτητες.
Από σταθερό, προβλέψιμο και ασφαλές στον αυτοκινητόδρομο το νέο Amarok μεταλλάσσεται σε αγρίμι στις off-road διαδρομές, όπου με τα κατάλληλα ελαστικά μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα, ξεπερνώντας κάθε εμπόδιο της φύσης. Το μόνο που θα το δυσκολέψει είναι οι μετακινήσεις εντός της πόλης, καθώς οι διαστάσεις του δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμες.
Συμπέρασμα – Τιμή
Η πιο εύστοχη και σύντομη περιγραφή για το νέο Amarok είναι ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο, πολυτελές SUV με όλες τις ανέσεις, τα συστήματα τεχνολογίας και ασφαλείας, το οποίο «τυχαίνει» να έχει και καρότσα, ενώ μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε off-road πρόκληση.
Η νέα τάση άλλωστε των pickup τα έχει μετατρέψει περισσότερο σε οχήματα ψυχαγωγίας/ελευθέρου χρόνου, παρά σε «εργαλεία» δουλειάς και έτσι πρέπει να τα προσεγγίζουμε από εδώ και πέρα. Στην εξοπλιστική έκδοση Style, η τιμή του Volkswagen Amarok με τον εξακύλινδρο κινητήρα 3.0 TDI των 240 ίππων, διαμορφώνεται στα 55.000 ευρώ.