Ένα πολύτιμο «εργαλείο» για μπορέσει να αναπτύξει η Volkswagen την οικογένεια των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων ID. ήταν η πλατφόρμα MEB (Modular Electric Drive System).
Αναπτύχθηκε αποκλειστικά για τη ανέγερση αμιγώς ηλεκτροκινήτων μοντέλων και εγκαινιάστηκε το 2019 από το ID.3. Πλέον η γερμανική εταιρεία έχει κατασκευάσει μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ID., στα οποία θεμέλιος λίθος αποτελεί η καινοτόμα πλατφόρμα MEB.
Χάρη στην ευελιξία που προσφέρει μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων, από τα συμπαγή μοντέλα μέχρι μεγαλύτερα βαν, καθώς το μεταξόνιο και τα μετατρόχια είναι ευμετάβλητα. Στο σημείο αυτό να πούμε η πλατφόρμα MEB χρησιμοποιείται και από άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen, όπως η Cupra, η Audi και η Skoda, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν εκμεταλλευτεί τα οφέλη της στις 670.000 μονάδες. Αυτή τη στιγμή 12 μοντέλα του Ομίλου Volkswagen χτίζονται πάνω στην πλατφόρμα MEB.
H Volkswagen χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία που προϋπήρχε από την πλατφόρμα MQB, ωστόσο στόχος της MEB ήταν να ανταποκρίνεται στις πολλές και διαφορετικές ανάγκες που έχουν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε σύγκριση με τα συμβατικά που τροφοδοτούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έμφαση δόθηκε στην επίτευξη της βέλτιστης, ευρυχωρίας στην καμπίνα, της αυτονομίας και της αποδοτικότητας, αλλά και στην αύξηση του χώρου για τη μπαταρία, η οποία τοποθετήθηκε στο κέντρο, ανάμεσα από τους δυο άξονες.
Παράλληλα επιτρέπεται η τοποθέτηση μπαταριών διαφορετικού μεγέθους, με την αυτονομία να κυμαίνεται από 400 έως 500 χλμ. Προκειμένου η Volkswagen να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της πλατφόρμας MEB σκοπεύει να την εξελίξει τα επόμενα χρόνια. Αναλυτικότερα, θα μετονομαστεί σε MEB+, θα βελτιωθεί η τεχνολογία φόρτισης και αποθήκευσης, καθώς και η ψηφιακή υποδομή.
Επιπλέον θα γίνουν άλματα στις αυτοματοποιημένες λειτουργίες οδήγησης, ενώ θα ενσωματώνει τη νέα γενιά μπαταριών (unit cell). Τονίζεται ακόμα ότι η επερχόμενη πλατφόρμα MEB+ θα αυξήσει την αυτονομία που θα φτάσει έως και 700 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση! Οι χρόνοι φόρτισης θα μειωθούν με ταχύτητες φόρτισης 175–200 kW να γίνονται πραγματικότητα στο μέλλον. Τέλος, να πούμε ότι μέχρι το 2026 η Volkswagen θα λανσάρει δέκα νέα ηλεκτρονικά μοντέλα, ανάμεσα στα οποία θα βρίσκεται και το πιο προσιτό με τιμή περίπου 25.000 ευρώ.