Αποφάσεις για την Bugatti πρόκειται να πάρει το επόμενο διάστημα η Volkswagen, με το πιθανότερο σενάριο να θέλει αλλαγή καθεστώτος για τη γαλλική μάρκα με τα υπερπολυτελή και ταχύτατα μοντέλα.
Τι θα περιλαμβάνουν αυτές οι αποφάσεις για την Bugatti; Ήδη από τα τέλη Σεπτεμβρίου και τις αρχές Οκτωβρίου είχε γίνει γνωστό ότι στο Volkswagen Group εξέταζαν τις επιλογές τους σχετικά με τη μελλοντική πορεία των Bugatti, Lamborghini και Ducati.
Τότε είχε φανεί ότι η κορεατική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Rimac θα αποτελέσει κομμάτι του μέλλοντος της Bugatti. Με τον καιρό αυτό το σενάριο δείχνει να επιβεβαιώνεται, όμως ποιο είναι ακριβώς το σχέδιο;
Ποια είναι η Rimac
Η Rimac είναι από τις εταιρείες-ηγέτες στην ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο hypercar που είχε κυκλοφορήσει, το Concept One ήταν πολύ επαναστατικό για την εποχή του, ενώ και το δεύτερο ηλεκτρικό hypercar που ετοιμάζει, το C_Two, έχει τεχνολογίες που το ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.
Όχι τυχαία, το Volkswagen Group έχει ήδη ενεργή συμμετοχή στην εταιρεία μέσω της Porsche, στην οποία ανήκει το 15.5% των μετοχών, ενώ δείγμα της ποιοτικής δουλειάς που κάνουν οι Κορεάτες είναι η συμμετοχή και του Hyundai Motor Group με ποσοστό 14%.
Το πλάνο
Τώρα, αυτό που θέλουν στη Volkswagen και είναι βασικό αντικείμενο στις αποφάσεις για την Bugatti είναι να μειώσουν την εμπλοκή τους με τη γαλλική μάρκα και να αυξήσουν την επαφή με την Rimac. Έτσι, αυτό που σκέφτονται να κάνουν είναι η Porsche να αυξήσει το μερίδιό της φτάνοντας ακόμα και το 49%, δίνοντας σε αντάλλαγμα την Bugatti και καθόλου χρήματα. Με αυτόν τον τρόπο θα βγάλει από το πορτφόλιό της μία μάρκα η οποία μπορεί να προσφέρει πρεστίζ και επιδόσεις, όμως η κερδοφορία της είναι μικρή, καθώς τα αυτοκίνητα που δημιουργεί πολλές φορές έχουν μεγαλύτερο κόστος από την τιμή πώλησης. Στην πραγματικότητα όμως θα συνεχίσει να δρέπει τους καρπούς της, όπως θα δούμε παρακάτω.
Διπλό όφελος
Όσο για τη μετάβαση της Bugatti στην ηλεκτρική εποχή, είναι μια διαδικασία που αν την επιχειρήσει η Volkswagen θα απαιτήσει πάρα πολύ μεγάλες επενδύσεις, χωρίς να υπάρχει το ανάλογο οικονομικό αποτέλεσμα. Αντίθετα, εντάσσοντάς την στο δυναμικό της Rimac η μετάβαση θα γίνει πολύ πιο εύκολα. Παράλληλα, με το ποσοστό εμπλοκής του Volkswagen Group στην κορεατική εταιρεία να αυξάνεται ο γερμανικός όμιλος πετυχαίνει δύο στόχους. Από τη μία κρατάει (έμμεσα) τον έλεγχο της γαλλικής μάρκας (έτσι θα συνεχίσει να δρέπει τους καρπούς της) και από την άλλη βάζει στις τάξεις του μία από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως, στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Φαίνεται να είναι ένα καλό deal, οπότε οι αποφάσεις για την Bugatti στην πραγματικότητα είναι αποφάσεις για όλο τον όμιλο.