H Volkswagen πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Tiguan, το οποίο έχει κάνει άλματα σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας και απόδοσης.
Για την ιστορία να πούμε ότι το πρώτο Tiguan λανσαρίστηκε το 2007, ενώ μιλάμε για ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Volkswagen, καθώς της έχει φέρει συνολικά πάνω από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις.
Στην τρίτη του πλέον γενιά το Tiguan, ξεχωρίζει εμφανισιακά με τις εντονότερες καμπύλες στο αμάξωμά του, ενώ εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό. Το επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα συμβάλει στη βελτίωση του συντελεστής οπισθέλκουσας (cd) από 0,33 σε 0,28. Παρατηρήστε επίσης τα επίπεδα Led εμπρός φωτιστικά σώματα, ανάμεσα από τα οποία υπάρχει μια οριζόντια λωρίδα καλυμμένη με γυαλί.
Για πρώτη φορά στο Tiguan τοποθετούνται οι νέοι IQ.LIGHT HD matrix προβολείς, τους οποίους γνωρίσαμε στο νέο Touareg. Κάθε φωτιστικό σώμα ενσωματώνει 19.200 multipixel Led, συνολικά δηλαδή 38.400, παρέχοντας μεγαλύτερη εμβέλεια φωτισμού, κάτι που ωφελεί την άνεση και την ασφάλεια, κατά τη διάρκεια των νυχτερινών διαδρομών.
Παράλληλα οι εντονότερες κάθετα τοποθετημένες εισαγωγές αέρα, βρίσκονται πλέον στα άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα. Κάτω από τα τονισμένα φτερά συναντάμε ζάντες έως 20 ιντσών και στο πίσω τμήμα μια Led λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Σύμφωνα με τη Volkswagen το μήκος του νέου Tiguan έχει αυξηθεί περίπου 3 εκατοστά (4.539 χλστ.) , ενώ σχεδόν σταθερό παρέμεινε το ύψος (1.639 χλστ.), το πλάτος (1.842 χλστ.) και το μεταξόνιο (2.681 χλστ.)
Εντελώς διαφορετικό το σκηνικό στο εσωτερικό του νέου Tiguan, ακολουθώντας τις γραμμές των πιο πρόσφατων μοντέλων της Volkswagen. Σημείο αναφοράς αποτελεί η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 15 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων τέταρτης γενιάς, οι παράλληλοι ακριανοί αεραγωγοί, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών, το head-up display και το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο πολλαπλών λειτουργιών με ενσωματωμένη οθόνη OLED στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Από εκεί μπορούν να ελέγχονται τα προφίλ οδήγησης, η ένταση του ηχοσυστήματος και τα χρώματα του κρυφού φωτισμού της καμπίνας. Ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Στάνταρ θα είναι επίσης τα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων.
Παράλληλα ο οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιεί και το νέο φωνητικό βοηθό δίνοντας εντολές για διάφορες λειτουργίες του οχήματος και του συστήματος πολυμέσων. Τα νέα καθίσματα ergoActive Plus παρέχουν πνευματική οσφυϊκή ρύθμιση τεσσάρων κατευθύνσεων και λειτουργία μασάζ πίεσης 10 θαλάμων. Προσφέρεται ακόμα και λειτουργία προγραμματισμού για αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης ή κλιματισμού των καθισμάτων, σε ορισμένες εξωτερικές θερμοκρασίες. Η χωρητικότητα στο πορτμπαγκάζ του νέου Tiguan αυξήθηκε κατά 37 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 652 λίτρα.
Οι κινητήρες του νέου Volkswagen Tiguan
Η πλατφόρμα MQB evo επιτρέπει στο νέο Tiguan να υποστηρίξει διαφορετικά συστήματα κίνησης, κάτι που αποδεικνύει η πλούσια γκάμα του. Η λίστα περιλαμβάνει υπερτροφοδοτούμενους θερμικούς κινητήρες βενζίνης ΤSI (δίλιτρος 204 ή 265 ίππων), πετρελαίου ΤDI (δίλιτρος turbo 150 ή 193 ίππων), ήπια υβριδικά 48V eTSI (με κινητήρα 1.5 λίτρων απόδοσης 130 ή 150 ίππων) και δυο plug-in υβριδικά (eHybrid) συστήματα, απόδοσης 204 ή 272 ίππων, με θερμικό κινητήρα 1.5 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ., μπαταρία διπλάσιας χωρητικότητας 19.7 kWh και υποστήριξη ταχείας φόρτισης.
To νέο Tiguan αναμένεται στο επίσημο δίκτυο αντιπροσώπων της Volkswagen το πρώτο τρίμηνο του 2024.