Σημαντικές ειδήσεις προέκυψαν από συνέντευξη που έδωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen στον τομέα των επιβατικών οχημάτων, Τόμας Σέφερ. Στο επίκεντρο φυσικά βρέθηκε η ηλεκτροκίνηση και τα επόμενα πλάνα το γερμανικού κολοσσού.
Η πιο ενδιαφέρουσα δήλωση του Τόμας Σέφερ είναι ότι από το 2033 η Volkswagen θα προσφέρει μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην ευρωπαϊκή της γκάμα, κάτι που μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι θα συμβεί αργότερα, το 2035.
Στο πλαίσιο της εν λόγω μετάβασης η Volkswagen σκοπεύει να λανσάρει μέχρι το 2026 συνολικά 10 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με στόχο να έχει τη μεγαλύτερη γκάμα στην κατηγορία από οποιοδήποτε άλλο ανταγωνιστή.
Όλα θα αναγερθούν πάνω στη γνωστή πλατφόρμα ΜΕΒ για ηλεκτρικά μοντέλα, η οποία θα εξασφαλίζει ποικιλία στο μέγεθος των μπαταριών, στον αριθμό των ηλεκτροκινητήρων, στο εύρος της αυτονομία και των επιδόσεων. Μετά το 2026 την πλατφόρμα MEB θα διαδεχτεί η νέα SSP (Scalable Systems Platform).
Πριν όμως το ημερολόγιο δείξει το έτος 2026 η Volkswagen θα αποκαλύψει ένα νέο ηλεκτρικό SUV, συμπαγών διαστάσεων, που θα χρησιμοποιεί και αυτό με τη σειρά του την πλατφόρμα πασπαρτού ΜΕB, ενώ θα βασίζεται στο ID.3. Θα διαφέρει όμως σε μεγάλο βαθμό, φέρνοντας μάλιστα μια δική του σχεδιαστική ταυτότητα. Ο Τόμας Σέφερ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να ονομαστεί ID.3 X, με το γράμμα “X” να σηματοδοτεί τη γκάμα των ηλεκτρικών SUV.
Γνωρίζουμε επίσης ότι εντός του 2023 αναμένουμε την ανανεωμένη εκδοχή του ID.3 μαζί με τη σπορ έκδοση GTX. Ως entry level ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen έχει ήδη καθοριστεί ένα επερχόμενο αστικών προδιαγραφών, το οποίο θα έχει αρχική τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, ενώ ναυαρχίδα θα χριστεί η έκδοση παραγωγής του sedan ID. Aero.
Όσο η Volkswagen θα βαδίζει προς την πλήρως ηλεκτρική της γκάμα θα μειώνει σταδιακά τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα. Από αυτά που θα επιβιώσουν είναι το νέο Passat που έρχεται το 2023 αποκλειστικά με station wagon αμάξωμα και το νέο Tiguan που θα κάνει ντεμπούτο το 2024.