Να καθυστερήσει η εφαρμογή των νέων προτύπων εκπομπών της ΕΕ τουλάχιστον έως το φθινόπωρο του 2026, ζήτησε η Volkswagen.
Ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή, από το προγραμματισμένο, με στόχο όλα τα νέα αυτοκίνητα να πληρούν, πια, τα πρότυπα το φθινόπωρο του 2027.
Η γερμανική εταιρία θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε αυτό το χρονοδιάγραμμα, υπό την προϋπόθεση ότι ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2024, δίνοντας προειδοποίηση δύο ετών στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να αρχίσουν να εφαρμόζουν τα προγραμματισμένα πρότυπα και τρία χρόνια περιθώριο για να καλύψουν τους νέους στόλους τους, ανέφερε η Volkswagen σε έγγραφό της.
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι νομοθέτες θα διαπραγματευτούν φέτος τις προτάσεις του Euro 7 σχετικά με αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές των αυτοκινήτων και για τα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένου του οξειδίου του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα.
Volkswagen: Πολύ δαπανηροί οι κανονισμοί λένε όλες οι εταιρίες
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντεπιτίθενται στους προτεινόμενους κανονισμούς εκπομπών υποστηρίζοντας ότι είναι πολύ δαπανηροί και αδύνατο να εφαρμοστούν με την ταχύτητα που αναμένει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ωστόσο, η Επιτροπή υποστηρίζει ότι τα μέτρα χρειάζονται το συντομότερο δυνατό για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών, καθόσον τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να κυριαρχούν στους δρόμους.
Η προβλεπόμενη εφαρμογή, πάντως, των νέων κανόνων από τον Ιούλιο του 2025 είναι πιθανό να οδηγήσει σε διακοπή της παραγωγής για πολλά μοντέλα επί πολλούς μήνες σε ολόκληρη την Ευρώπη, εκτίμησε η Volkswagen.
Άλλες πτυχές του κανονισμού, όπως οι περιορισμοί στα μικρο-σωματίδια από το φρενάρισμα και τη φθορά των ελαστικών, θα πρέπει να καθυστερήσουν, είπε η Volkswagen, χωρίς να πει πόσο.
«Χρειάζεται χρόνος παράδοσης αρκετών ετών», σημείωσε, δίνοντας έμφαση στην έλλειψη προμηθευτών ή βιομηχανοποιημένης παραγωγής ελαστικών που να ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις.