Δεύτερη ζωή θέλει να δώσει στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Volkswagen, ώστε τα προϊόντα που περιέχουν και είναι επιβλαβή για το περιβάλλον να μην ξεφεύγουν σε αυτό.
Για το σκοπό αυτό δημιούργησε ένα εργοστάσιο στο οποίο θα γίνεται ακριβώς αυτό. Οι μπαταρίες που έχουν φτάσει στο τέλος της ζωής τους θα ανακυκλώνονται. Ωστόσο, πριν φτάσουν σε αυτό το σημείο, η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιεί όσο περισσότερο γίνεται.
Έτσι, όταν μια συστοιχία μπαταριών βγει από κάποιο αυτοκίνητο επειδή πλέον δεν μπορεί να αποθηκεύσει όση ενέργεια χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, θα χρησιμοποιείται σε άλλες εφαρμογές. Μία από αυτές είναι σε οχήματα τα οποία θα λειτουργούν ως φορητοί φορτιστές στα πρότυπα της οδικής βοήθειας, αν κάποιος βρεθεί με άδεια μπαταρία στα μισά του δρόμου.
Όταν πλέον η φθορά των μπαταριών θα είναι τόσο εκτεταμένη που δε θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ούτε σε δευτερεύουσες εφαρμογές, τότε θα οδηγούνται στην ανακύκλωση για να έχουν μια δεύτερη ζωή.
Volkswagen: Είναι επικίνδυνες οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων;
Επειδή και η ανακύκλωση, όμως, μπορεί να είναι επιβαρυντική για το περιβάλλον, η Volkswagen βρήκε τον πιο οικολογικό τρόπο που μπορούσε. Αντί να βάζει τις μπαταρίες σε κάποιον φούρνο και τις λιώνει, ώστε να διαχωρίσει αργότερα τα επιμέρους υλικά, θα προχωρά στην αποσυναρμολόγησή τους. Μετά θα γίνονται σκόνη και στο τέλος θα χρησιμοποιεί τεχνικές υδρομεταλλουργίας.
Κάποια από τα υλικά που υπάρχουν στις μπαταρίες και μπορούν να ανακτηθούν είναι το λίθιο, το νικέλιο, το μαγγάνιο και το κοβάλτιο. Ορισμένα από αυτά όπως το λίθιο είναι αρκετά δύσκολο να εξορυχθούν ενώ απαιτούν και μεγάλα πόσα ενέργειας.
Οι μέχρι τώρα έρευνες έχουν δείξει ότι οι μπαταρίες που προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά είναι το ίδιο με αποδοτικές με εκείνες που κατασκευάστηκαν με καινούρια υλικά. Δεδομένου, λοιπόν, ότι στο μέλλον οι ανάγκες για μπαταρίες θα αυξηθούν, δεν είναι κακή ιδέα να υπάρχει ήδη η γνώση και οι υποδομές για την ανακύκλωση των μπαταριών.
Σίγουρα τα πρώτα χρόνια το εργοστάσιο δε θα έχει πολλή δουλειά, όμως όσο τα ηλεκτρικά θα διαδίδονται και οι πρώτες μπαταρίες θα αρχίσουν να φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, τόσο περισσότερη ανακύκλωση θα γίνεται.