Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε το κείμενο μας γράφοντας «έχετε δει το Volkswagen Polo με τόσα πολλά χρώματα στο αμάξωμα του;».
Ωστόσο σκεφτήκαμε ότι αν έχετε καλή μνήμη θα απαντούσατε ναι, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που το δημοφιλές Polo γίνεται πολύχρωμο. Αυτό είχε συμβεί για πρώτη φορά το 1995, όταν είχε κυκλοφορήσει η τρίτη γενιά του μικρού γερμανικού μοντέλου μέσα από τη συλλεκτική έκδοση ονόματι Harlequin.
Ένα χρόνο πριν, το 1994, η Volkswagen είχε αναπτύξει μια νέα μέθοδο παραγωγής, την οποία αποκαλούσε σύστημα Baukasten, ενώ αποτελούνταν από τέσσερα δομικά στοιχεία, τον κινητήρα, τον εξοπλισμό, τις επιλογές και το χρώμα.
Για την οπτικοποίηση αυτών των τεσσάρων δομικών στοιχείων η Volkswagen τους έδωσε χρώμα. Το μπλε επιλέχτηκε για τον κινητήρα, το κίτρινο για τον εξοπλισμό, το κόκκινο για τις επιλογές και πράσινο για την απόχρωση.
Στο πλαίσιο αυτό δημιούργησε, για καθαρά διαφημιστικούς σκοπούς, είκοσι Polο, στα οποία διάφορα εξωτερικά τους τμήματα ήξαν βαμμένα με αυτά τα τέσσερα χρώματα. Το κοινό ενθουσιάστηκε με τα πολύχρωμα Polo και έτσι η Volkswagen αποφάσισε να ανάψει το πράσινο φως της παραγωγής για περίπου 3.800 αντίτυπα.
Το Polo Harlequin κυκλοφόρησε σε τέσσερις συνδυασμούς χρωμάτων. Ωστόσο οι αγοραστές του δε μπορούσαν να καθορίσουν το συνδυασμό που ήθελαν και τον έβλεπαν μόνο όταν παραλάμβαναν το αυτοκίνητο τους.
Στο εσωτερικό το τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων είχαν επενδυθεί με μπλε δέρμα, ενώ χρώμα υπήρχε και στις ταπετσαρίες. Στον έξτρα εξοπλισμό περιλαμβάνονταν και ένα στερεοφωνικό της Blaupunkt. Τα πρώτα 1.000 Polo Harlequin συνοδεύονταν με αριθμημένο μπρελόκ και πιστοποιητικό.
Η Volkswagen Ολλανδίας αποφάσισε να αναβιώσει το Polo Harlequin μέσα από την υφιστάμενη γενιά του μοντέλου, αλλά δε σκοπεύει να το διαθέσει στις επίσημες αντιπροσωπείες της.