Πέρα από την αυτονομία και το δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν ακόμα μια αγωνία.
Αναφερόμαστε φυσικά στην ασφάλεια και στο αν υπάρχουν περισσότεροι κίνδυνοι σε σύγκριση με ένα συμβατικό όχημα. Για το λόγο αυτό λοιπόν η Volkswagen διαθέτει ένα Κέντρο Ανάπτυξης Μπαταριών, το οποίο βρίσκεται στο Μπράουνσβαϊγκ της Γερμανίας. Εκεί η κάθε μπαταρία υποβάλλεται σε περισσότερες από 5.000 μεμονωμένες δοκιμές προκειμένου να αποδείξει την ασφάλεια της.
Σε ποιες δοκιμές καλούνται να ανταπεξέλθουν οι μπαταρίες; Σύμφωνα με τη Volkswagen οι μπαταρίες περνάνε δοκιμές πρόσκρουσης, όπως για παράδειγμα μια που θα μπορούσε να συμβεί στην πραγματικότητα σε σιδηροδρομική διάβαση.
Παράλληλα υποβάλλονται στη βύθιση θερμικού σοκ σε κρύο νερό, προσομοιάζοντας τις συνθήκες οδήγησης σε βροχή, ενώ στη δοκιμή δόνησης, που διαρκεί δύο εβδομάδες, λαμβάνονται αποτελέσματα από τον πλήρη κύκλο ζωής ενός οχήματος. Δε λείπουν φυσικά οι δοκιμές μπαταριών κάτω από διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες. Στο τέλος αποσυναρμολογείται κάθε σύστημα μπαταρίας και ελέγχεται η κατάστασή του.
Πέρα από το Κέντρο Ανάπτυξης Μπαταριών στο Μπράουνσβαϊγκ, στο Κέντρο Αριστείας του Σάλτσγκιτερ ελέγχεται η ποιότητα των κυψελών μπαταρίας, ενώ στο Κέντρο Τεχνικής Ανάπτυξης του Βόλσμπουργκ ελέγχονται οι μονάδες κυψελών.
Η Volkswagen αναφέρει ότι είναι τόσο υψηλό το επίπεδο των ελέγχων στις μπαταρίες με αποτέλεσμα ένα σφάλμα που σχετίζεται με την ασφάλεια να μπορεί να προκύψει μετά από 100 εκατομμύρια ώρες λειτουργίας το νωρίτερο.
Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο ανάμεσα στους άξονες και έτσι προστατεύεται ήδη καλά από την αρχιτεκτονική του ηλεκτροκίνητου οχήματος. Σε περίπτωση ατυχήματος τα ηλεκτρονικά συστήματα κλείνουν το σύστημα μπαταρίας, έτσι ώστε το όχημα να μη μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για την ασφάλεια των επιβατών. Σημειώνεται ακόμα ότι αν ενεργοποιηθεί αερόσακος, τότε το σύστημα μπαταρίας απενεργοποιείται αυτόματα.