Η Volkswagen αναπτύσσει προηγμένα τεχνολογικά συστήματα για την προστασία των επιβατών και άλλων χρηστών των δρόμων.
Σε αυτή την κατηγορία δεν περιλαμβάνονται μόνο πεζοί, μοτοσικλετιστές και ποδηλατιστές, αλλά και τα ζώα. Συγκεκριμένα, η Volkswagen Αυστραλίας παρουσίασε, μετά από τρία χρόνια έρευνας, ένα καινοτόμο σύστημα που αποτρέπει τις μετωπικές συγκρούσεις οχημάτων με καγκουρό και δεν πρόκειται για τη γνωστή αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.
Σύμφωνα με τα στατιστικά κάθε χρόνο στους δρόμους της μακρινής Αυστραλίας καταγράφονται πάρα πολλά περιστατικά σύγκρουσης οχημάτων με καγκουρό, τα οποία έχουν συχνά ως αποτέλεσμα το θάνατο των συμπαθέστατων μαρσιποφόρων θηλαστικών ή το σοβαρό τραυματισμό τους.
Volkswagen: Τι είναι το RooBadge
Τα ατυχήματα με καγκουρό λοιπόν φιλοδοξεί να περιορίσει η Volkswagen με τη συσκευή RooBadge, η οποία είναι ένα ηχείο που τοποθετείται πίσω από το έμβλημα της μάρκας στη μάσκα. Λαμβάνοντας δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης το RooBadge αναγνωρίζει πότε το όχημα κινείται σε περιοχές όπου υπάρχει αυξημένος πληθυσμός καγκουρό και αναπαράγει έναν ειδικό ήχο που τα απωθεί να πλησιάσουν.
Πρόκειται για μια μίξη ήχων που αναγνωρίζουν τα καγκουρό, όπως πουλιά, αρπακτικά, και ποδοβολητά, μαζί με σύνθετους ήχους. Σε αντίθεση με τα τυπικά ηχεία που διαχέουν ήχο, το RooBadge χρησιμοποιεί κατευθυντικά ηχεία για να εκπέμπει μια εστιασμένη δέσμη ήχου πολύ μπροστά από το όχημα, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικό.
Ο εν λόγω ήχος ποικίλει, ανάλογα με το είδος των καγκουρό που έχει εντοπιστεί ότι κατοικεί κυρίως στη συγκεκριμένη περιοχή. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι στην Αυστραλία κατοικούν πολλά είδη καγκουρό που αντιδρούν διαφορετικά σε ήχους, έτσι η αναπαραγωγή ενός συγκεκριμένου ήχου θα ήταν αναποτελεσματική.
Το RooBadge συνδέεται με μια εφαρμογή του αυτοκινήτου, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν από το σύστημα πλοήγησης εντοπίσει ότι το όχημα κινείται σε μέρος όπου συγκεντρώνονται καγκουρό, ενώ σχετικές πληροφορίες λαμβάνονται και από οργανισμούς προστασίας ζώων, όπως η WIRES, ενώ συμμετείχαν και ειδικοί για τα καγκουρό από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης.
Ο αριθμός των συγκρούσεων οχημάτων με καγκουρό μεγαλώνει ετησίως, λόγω της αύξησης του πληθυσμού τους, ενώ οι πόλεις των ανθρώπων επεκτείνονται διαρκώς προς το φυσικό τους περιβάλλον. Επιπλέον, όταν βρέχει το νερό που συγκεντρώνεται στις άκρες του δρόμου δημιουργεί πράσινη βλάστηση, προσελκύοντας καγκουρό να τραφούν, φέρνοντάς τα όμως και κοντά στα αυτοκίνητα.