Όταν λέμε ότι η Volkswagen επενδύει στα ηλεκτρικά με λεφτά από την Porsche, είναι κάτι που πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε λίγο, γιατί μπορεί να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι παίρνει λεφτά από τη σπορ μάρκα για να τα ρίξει στην ηλεκτροκίνηση.
Ωστόσο, η αλήθεια είναι κάπως διαφορετική.
Αυτό που εξετάζουν να κάνουν στη Volkswagen είναι να βάλουν την Porsche στο χρηματιστήριο, ώστε να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα κεφάλαια που θα χρειαστούν για να κάνουν τις σχετικές επενδύσεις, πουλώντας ένα ποσοστό της εταιρείας μεταξύ 20% και 25%.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις η αξία της Porsche ως ανεξάρτητη μάρκα θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι, η πώληση του παραπάνω ποσοστού από τη Volkswagen μεταφράζεται σε έσοδα 20 – 25 δισεκατομμύρια ευρώ.
Άνθρωποι της εταιρείας δηλώνουν ότι υπάρχουν σκέψεις γύρω από την υλοποίηση μιας σχετικής ενέργειας. Ωστόσο, ένα παρόμοιο ενδεχόμενο φαίνεται να βρίσκεται μακριά ακόμα, με την είσοδο της Porsche στο χρηματιστήριο να μη γίνεται μέσα στο 2021.
Όσο για τη Volkswagen, επίσημα έχει αρνηθεί να σχολιάσει το οτιδήποτε, ενώ το ίδιο έχει κάνει και η Porsche.
Η Porsche είναι ο βασικός μέτοχος της Volkswagen, καθώς κατέχει το 31.3% των μετοχών και το 53.1% των δικαιωμάτων ψήφου. Εν τούτοις και η Volkswagen έχει δικαιώματα ψήφου στην Porsche.
Οι φήμες για διαχωρισμό της Porsche από το υπόλοιπο γκρουπ δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό.
Η αποκοπή των σπορ εταιρειών από τους μεγαλύτερους ομίλους στους οποίους ανήκουν φαίνεται να είναι κάτι που τις ευνοεί. Αυτό μπορούμε να το δούμε τόσο από την Aston Martin, όσο και από τη Ferrari. Η πρώτη έπαψε να αποτελεί μέρος της Ford το 2007 και η δεύτερη ανεξαρτητοποιήθηκε από την FCA το 2016.
Εκτός των παραπάνω, πρόσφατα έγινε ακόμα ένας διαχωρισμός ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ώστε να ανέβει η συνολική αξία. Φυσικά αναφερόμαστε στην Daimler και το γεγονός ότι τα επιβατικά αυτοκίνητα πλέον θα ανήκουν μόνο στη Mercedes, ενώ η Daimler θα ασχολείται με τα επαγγελματικά.
Οπότε, με την είσοδο στο χρηματιστήριο και την πώληση ενός μέρους της εταιρείας, είναι ο τρόπος που η Volkswagen επενδύει στα ηλεκτρικά με λεφτά από την Porsche.