Πληθαίνουν διαρκώς οι πληροφορίες ότι ο Όμιλος Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να βάλει «λουκέτο» σε δυο εργοστάσια στη Γερμανία.
Αν πράγματι συμβεί κάτι τέτοιο, θα είναι η πρώτη φορά μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο που κλείνουν εργοστάσια της Volkswagen. Μάλιστα ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schafer, δήλωσε στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ότι η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δε μπορεί να ξεπεραστεί απλά με μέτρα μείωσης του κόστους.
Παράλληλα καταγράφονται αντιδράσεις από το συνδικάτο IG Metall με έδρα τη Γερμανία, καθώς κινδυνεύουν να χαθούν πολλές θέσεις εργασίας. Τα υποψήφια εργοστάσια για κλείσιμο βρίσκονται στο Όσναμπρουκ και στη Δρέσδη.
Στο πρώτο κατασκευάζονται οι Porsche 718 Boxster και Cayman, οι οποίες ωστόσο πρόκειται να ολοκληρώσουν τον κύκλο ζωής τους, ενώ στο ίδιο εργοστάσιο παράγεται το Volkswagen T-Roc Cabriolet, που έχει σημειώσει μόνο 6.110 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Το εργοστάσιο στη Δρέσδη, γνωστό ως Transparent Factory, είναι σημαντικά μικρότερο, ενώ ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2002 για την κατασκευή του Phaeton και επί του παρόντος κατασκευάζει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ID.3.
Volkswagen: Η ηλεκτροκίνηση χάνει τη δυναμική της
Όπως όλα δείχνουν το σοβαρό πλήγμα που έχει δεχτεί ο Όμιλος Volkswagen, οφείλεται στο γεγονός ότι παρά τις σημαντικές επενδύσεις και τα φιλόδοξα σχέδια, οι αγορές τελικά δεν ανταποκρίνονται με την αναμενόμενη θέρμη απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Τα νούμερα «μιλάνε» από μόνα τους και δείχνουν ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ο Όμιλος Volkswagen κατέγραψε πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων -15,2% στην Ευρώπη και -15,4% στις Η.Π.Α. Παράλληλα η ολοένα βαθύτερη διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά Κινέζων κατασκευαστών με ανταγωνιστικά, ηλεκτρικά κυρίως μοντέλα, έχει φέρει απώλειες στις πωλήσεις.