Ο Όμιλος Volkswagen περιμένει να ακούσει την απάντηση της Ευρώπης στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ.
Και μετά θα προχωρήσει στα σχέδια για την κατασκευή περαιτέρω εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη, όπως δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι Financial Times ανέφεραν ότι η VW διακόπτει τα σχέδια για ένα εργοστάσιο μπαταριών στην Ανατολική Ευρώπη και δίνει προτεραιότητα στην κατασκευή εργοστασίου στη Βόρεια Αμερική όπου θα μπορούσε να αποκομίσει 9 έως 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις.
Ερωτηθείς επί του προκειμένου, εκπρόσωπος της VW είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να αξιολογεί κατάλληλες τοποθεσίες για τα επόμενα εργοστάσια κινητής τηλεφωνίας της στην Ανατολική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και δεν έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις. «Εμμένουμε στο σχέδιό μας για την κατασκευή εργοστασίων κυψελών για περίπου 240 GWh στην Ευρώπη έως το 2030, αλλά για αυτό χρειαζόμαστε τις κατάλληλες συνθήκες πλαίσιο. Γι’ αυτό περιμένουμε να δούμε τι θα φέρει η λεγόμενη Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ», ήταν η ακριβής τοποθέτηση της εταιρίας.
“Γκάζι” στη Β.Αμερική
«Είναι που προχωράμε πολύ πιο γρήγορα στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε στο Reuters ένα άτομο που βρίσκεται κοντά στο θέμα, αρνούμενο να κατονομαστεί.
Υπό τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Χέρμπερτ Ντις, η VW δήλωνε το 2021 ότι θα κατασκευάσει 6 γιγα-εργοστάσια στην Ευρώπη, με την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Σλοβακία και την Τσεχική Δημοκρατία να διεκδικούν το άνοιγμα ενός από αυτά το 2027.
Το πρώτο από τα έξι εργοστάσια ανοίγει, τελικά, στη Σουηδία, φέτος, ως κοινοπραξία με τη Northvolt , στην οποία η VW κατέχει μερίδιο 20%. Ένα δεύτερο θα κατασκευαστεί στη Γερμανία με την κινεζική Gotion High-Tech, στην οποία η VW έχει μερίδιο 26%. Θα παράγει νέες ενοποιημένες κυψέλες για αμιγώς μεγάλα ηλεκτρικά. Ένα άλλο εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στο Sagunto , κοντά στη Βαλένθια της Ισπανίας, με την παραγωγή να ξεκινά το 2026. Η Skoda είπε ότι η Τσεχία, η χώρα καταγωγής της μάρκας, θα ήταν ιδανική τοποθεσία για “τουλάχιστον ένα” από τα εργοστάσια κυψελών μπαταριών.
Το Group έκανε γνωστό τον Οκτώβριο του περασμένου έτους ότι σχεδίαζε να εγκατασταθεί σταθερά σε μια τοποθεσία για το εργοστάσιο στην Ανατολική Ευρώπη τους πρώτους έξι μήνες του 2023.
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW, Τόμας Σμάλ, έκανε ανάρτηση στο LinkedIn την περασμένη εβδομάδα ότι η Ευρώπη κινδύνευε να χάσει «τον αγώνα για δισεκατομμύρια επενδύσεις που θα αποφασιστούν τους επόμενους μήνες και χρόνια», λόγω των ελκυστικών συνθηκών που προσφέρει ο IRA.
Ο Σμάλ είπε ότι συμμετείχε σε μια συζήτηση με αξιωματούχους της ΕΕ μέσω της European Battery Alliance, την περασμένη εβδομάδα, σχετικά με τις συνθήκες που απαιτούνται στην Ευρώπη για την παραγωγή μπαταριών.
Αυτά περιλάμβαναν κρατική βοήθεια, σε την Κίνα και Βόρεια Αμερική, μια στρατηγική πρώτων υλών και οικονομικά προσιτές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η σουηδική Northvolt, ομοίως, δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα κατασκευάσει το επόμενο εργοστάσιο μπαταριών της στη Γερμανία ή αν θα επεκταθεί πρώτα στη Βόρεια Αμερική.