Στη μακρόχρονη ιστορία της η Volkswagen έχει παρουσιάσει πάρα πολλά πρωτότυπα μοντέλα.
Όμως ποια μοντέλα αποκαλούμε πρωτότυπα και για ποιο λόγο δημιουργούνται; Πρωτότυπα ονομάζονται τα μοντέλα που δεν έχουν εισέλθει στη γραμμή παραγωγής. Στόχος τους είναι να προβάλουν μια νέα σχεδιαστική άποψη ή μια καινοτόμα τεχνολογία. Επίσης συχνά αποτελούν τον προάγγελο ενός επερχόμενου μοντέλου παραγωγής.
Η παραπάνω εισαγωγή έγινε διότι σήμερα αποφασίσαμε να βγάλουμε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας το ξεχασμένο πρωτότυπο Volkswagen Futura. Πρεμιέρα έκανε το 1989, ενώ η γερμανική εταιρεία το εντάσσει στην κατηγορία των μίνι βαν και το χαρακτηρίζει IRVW, από τα αρχικά των λέξεων Integrated Research Volkswagen.
Σχεδιαστικά διακρίνονταν κυρίως για τις δυο του μεγάλες πλευρικές πόρτες, οι οποίες άνοιγαν προς τα επάνω, θυμίζοντας τα φτερά του γλάρου όταν πετούσε (gullwing doors). Το φαρδύ τους άνοιγμα εξασφάλιζε εύκολη πρόσβαση τόσο στη μπροστινή, όσο και στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Αυτό είναι το σπαρτιάτικo Volkswagen Transporter
Παράλληλα διέθετε μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες κάλυπταν τα παρμπρίζ, αλλά και τις πλευρικές πόρτες που αποτελούσαν και σημαντικό τμήμα της οροφής του. Σίγουρα οι τεχνολογίες που ενσωμάτωνε είναι αρκετά οικείες σήμερα. Τότε όμως χαρακτηρίζονταν ιδιαίτερα πρωτοποριακές.
Ο λόγος για τους αισθητήρες απόστασης, τις λειτουργίες υποβοήθησης στάθμευσης και πέδησης, το σύστημα πλοήγησης, τον ενσωματωμένο υπολογιστή και το ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Το πράσινο φως για την παραγωγή του Futura δεν άναψε ποτέ, όμως στοιχεία του αρχικού σχεδιασμού του φάνηκαν αρκετά χρόνια αργότερα μέσα από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ID.3, το οποίο πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το 2019, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019.