Αυτό ήταν και παραμένει για την Volkswagen το Golf, ακόμα και εν έτει 2024, παρότι οι «προβολείς» έχουν στραφεί στην ηλεκτρική γκάμα των ID.
Βέβαια το δημοφιλές μικρομεσαίο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας δε σταματά να εξελίσσεται, ενώ το τελευταίο του «βήμα» ήταν η ανανέωση που υπέστη πριν από μερικούς μήνες.
Volkswagen Golf: Εξηλεκτρισμένο και αποδοτικό
To Golf όμως έχει ήδη ακολουθήσει το δρόμο του εξηλεκτρισμού, διαθέτοντας εκτός από plug-in και ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Από το γκαράζ του motori.gr έχει ήδη περάσει η ήπια υβριδική έκδοση με τρικύλινδρο «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα 110 ίππων. Σειρά τώρα έχει ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.5 λίτρων βενζινοκινητήρας eTSI των 130 ίππων (5.000-6.000 σ.α.λ.) και 200 Nm ροπής (1.400-4.000 σ.α.λ.), ο οποίος συνδυάζεται επίσης με ήπιο υβριδικό σύστημα (προσφέρονταν και με 150 ίππους).
Αναλυτικότερα, το «παρών» δίνει μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 48V (τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα) που διοχετεύει ενέργεια σε μια μίζα γεννήτρια/εναλλάκτη που λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας υποβοηθώντας το θερμικό κινητήρα στο έργο του. Συγκεκριμένα δίνει ένα boost στην επιτάχυνση, ενώ συμβάλει στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.
Ένα ακόμα «όπλο» απόδοσης του εν λόγω βενζινοκινητήρα είναι το σύστημα ACT (Active Cylinder Management), το οποίο απενεργοποιεί αυτόματα τους δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, δηλαδή όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει» και δεν ασκείται πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.
Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται στην πράξη πότε συμβαίνει αυτό, καθώς η μόνη ειδοποίηση είναι η ένδειξη “eco” που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων. Με διακυμάνσεις στο οδηγικό μας στυλ καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 6,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 127 γρ./χλμ.).
Volkswagen Golf: Στο δρόμο
Οδηγώντας το Golf με ήπιο υβριδικό σύστημα και 130 ίππους, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι υστερεί αισθητά σε δύναμη από την αντίστοιχη έκδοση των 150 ίππων. Ανεβάζει ρυθμούς με εξαιρετικά γραμμικό τρόπο, ενώ αν θες περισσότερο «νεύρο» επιλέγεις τη λειτουργία Sport στο αποκλειστικά διαθέσιμο αυτόματο 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ώστε να εκτελεί σε υψηλότερες στροφές τις αλλαγές των σχέσεων.
Σημειώνεται ότι υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Μιλώντας με αριθμούς, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 9,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 213 χλμ./ώρα.
Ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» του Golf, ανεξαρτήτως κινητήρα, είναι η υποδειγματική του ποιότητα κύλισης, που όσο κλίσε και να ακούγεται, θυμίζει μοντέλο ανώτερης κατηγορίας. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσεων πίσω) εξασφαλίζει σταθερότητα, στιβαρό πάτημα, ανεπαίσθητα περάσματα από λακκούβες και αρκετά συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές.
Σημείο αναφοράς αποτελεί επίσης το κοφτερό τιμόνι, το οποίο παρέχει ακρίβεια και άφθονη πληροφόρηση, ενώ αποτελεσματικά και άμεσα χαρακτηρίζονται τα φρένα. Οφείλουμε να αναφερθούμε ακόμα στην πολύ καλά μελετημένη θέση οδήγησης που αποτελεί ακόμα ένα δίαυλο επικοινωνίας με το όχημα, προσφέροντας ορατότητα, άνεση, ξεκούραση και εύκολη προσαρμοστικότητα.
Εξοπλισμός-τιμή
H Volkswagen προσφέρει το Golf 1.5 eTSI MHEV DSG αποκλειστικά στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Style, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προβολείς Led Plus με δυναμική ρύθμιση δέσμης, Travel Assist με Lane Assist, Adaptive Cruise Control (ACC) & Emergency Assist, Air Care Climatronic 3 ζωνών, κάθισμα οδηγού ergo-Active 14 ηλεκτρικών ρυθμίσεων με λειτουργία μνήμης, μασάζ και ρυθμιζόμενη υποστήριξη των μηρών, κεντρικό κλείδωμα Keyless Start με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 10 ιντσών, ενώ η τιμή του διαμορφώνεται στα 33.400 ευρώ.
Συμπέρασμα
Μπορεί η Volkswagen να «καλπάζει» στην ηλεκτρική της μετάβαση, όμως το Golf όγδοης γενιάς παραμένει ένα μοντέλο σύμβολο της εταιρείας . Θα υπάρξει άραγε ηλεκτρικό μοντέλο που θα επαναλάβει αυτά τα κατορθώματα στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων;