Ο Όμιλος Volkswagen θέλει να επεκτείνει τη γκάμα του τόσο στην υψηλότερη όσο και στη χαμηλότερη κατηγορία στην κινεζική αγορά.
Αυτό δήλωσε ο εκεί επικεφαλής της, Ραλφ Μπραντστέτερ, αποκαλώντας την ανταγωνιστική αγορά της χώρας «γιγάντιο γυμναστήριο για τον κλάδο».
Η Volkswagen κυριαρχεί εδώ και καιρό των με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Κίνα, αλλά υστερεί έναντι των εγχώριων ανταγωνιστών στα ηλεκτρικά οχήματα – κυρίως σε σχέση με την BYD, η οποία πούλησε 40.046 EVs μεταξύ 1-8 Ιανουαρίου σε σύγκριση με 1.962 της μάρκας VW, σύμφωνα με την κινεζική χρηματιστηριακή CMBI.
«Δεν θέλουμε να εγκαταλείψουμε αυτόν τον ανταγωνισμό, θέλουμε να συμμετάσχουμε», ανέφερε ο Μπραντστέτερ, σε μια συζήτηση με εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης.
Ερωτηθείς εάν η εταιρία φιλοδοξεί να παραμείνει η Νο 1 ξένη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, είπε: «Θέλουμε να παίξουμε πρωταγωνιστικό ρόλο… η τράπουλα ανακατεύεται εκ νέου».
Η VW στοχεύει να επιταχύνει το χρόνο διάρκειας νέων μοντέλων από τέσσερα χρόνια πιο κοντά στον μέσο όρο των 2,5 ετών που ισχύει για τους κινέζους ομολόγους της, εν μέρει δίνοντας έμφαση στην έρευνα και ανάπτυξη για «κινεζικά μοντέλα», ακόμη περισσότερο. «Δίνουμε περισσότερο χρόνο στον εαυτό μας λόγω των ποιοτικών μας προτύπων, αλλά θα μπορούσαμε να είμαστε πιο γρήγοροι», σημείωσε ο Μπραντστέτερ.
Σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τη ναυαρχίδα ID7 στην Κίνα, καθώς και ένα νέο μοντέλο πιο κάτω από το ID4, όπως ένα μικρότερο sedan ή SUV, αν και όχι το αρχικό ID2 που σχεδιάζεται για την Ευρώπη.
Ο επικεφαλής της κινεζικής αγοράς απέδωσε την ταχεία ανάπτυξη των EV στη μεγάλη αυτή αγορά, εν μέρει στη φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια, καθόσον μια πλήρης φόρτιση ενός ID4 κοστίζει σχεδόν πέντε φορές περισσότερο στη Γερμανία απ’ ότι στην Κίνα.
Η VW πρέπει να ενεργήσει «από θέση ισχύος» εντός της Κίνας, πρόσθεσε, αναφερόμενος στη συνεχιζόμενη συζήτηση στη Γερμανία για το πώς θα διαφοροποιήσει τις οικονομικές της σχέσεις, ώστε να βασίζεται λιγότερο στην Κίνα. «Διαφοροποίηση δεν σημαίνει κλείσιμο στην Κίνα και ενίσχυση στην Αμερική. Σημαίνει συνέχιση της χρήσης των ευκαιριών της αγοράς στην Κίνα και αύξηση της Αμερικής», κατέληξε.