Με εξαίρεση τον W16 κινητήρα των 8.0 λίτρων που χρησιμοποιεί η Bugatti, το μεγαλύτερο σύνολο μεταξύ όλων των μοντέλων του Volkswagen Group είναι το W12 των 6.0 λίτρων. Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε μοντέλα της Bentley, όμως παλιότερα το έχουμε δει και σε άλλες μάρκες του ομίλου. Φαίνεται, όμως, ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει η χρήση του, λόγω των ολοένα και πιο αυστηρών προδιαγραφών σχετικά με τους ρύπους.
Ο εντυπωσιακός κινητήρας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2001 και ήταν ο μοναδικός αυτού του είδους, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα δρόμου. Κατά καιρούς τον είδαμε να χρησιμοποιείται στο VW Touareg, το Audi A8 και το VW Phaeton, στις Spyker C12 La Turbie και C12 Zagato, ενώ αναμένεται ότι θα επιστρέψει στην γκάμα του μεγαλύτερου μοντέλου της Audi.
Στην ουσία το W12 μοτέρ αποτελείται από δύο ενωμένους VR6 κινητήρες των 15 μοιρών, με τη γωνία ανάμεσά τους να είναι 72 μοίρες. Οι VR6 κινητήρες είναι εκείνοι που μεταξύ άλλων εφαρμογών χρησιμοποιήθηκαν και στις εκδόσεις GTI του Golf τρίτης και τέταρτης γενιάς.
Πλέον τα μοναδικά μοντέλα στα οποία συναντάμε τη ναυαρχίδα του Volkswagen Group είναι οι Bentley Betayga, Continental GT και Flying Spur. Ωστόσο, η Bentleyt έκανε γνωστό ότι μέχρι το 2030 θέλει να έχει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της. Το ενδιάμεσο στάδιο μέχρι την επίτευξη του στόχου είναι το 2026 όλα τα μοντέλα της να έχουν κάποια ηλεκτρική ή plug-in υβριδική έκδοση.
Με αυτή την απόφαση να δημιουργεί απορία σχετικά με το μέλλον του W12, η απάντηση από την εταιρεία ήταν ότι θα σταματήσει η χρήση του.
Βέβαια αυτή η εξέλιξη δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς εδώ και πολλά χρόνια οι εταιρείες στρέφονται σε ολοένα και μικρότερα σύνολα, οπότε κάποια στιγμή ήταν αναμενόμενο ότι ο W12 δε θα είχε θέση στα σύγχρονα ή/και τα μελλοντικά μοντέλα.