Το Νοέμβριο το οι διοικούντες το VW Group θα συνεδριάσουν με σκοπό τη στρατηγική που θα ακολουθήσει ο όμιλος στο μέλλον. Στόχος τους είναι να διπλασιάσουν την αξία του από τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ που είναι σήμερα, στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, τρία μεγάλα ερωτηματικά αποτελούν οι Lamborghini, Bugatti και Ducati.
Δεδομένης της στροφής προς την ηλεκτροκίνηση, το VW Group θέλει να πράξει το ίδιο και με τις τρεις premium μάρκες. Ωστόσο, αναζητά τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρει να πράξει κάτι τέτοιο. Το ζήτημα είναι ότι πρόκειται για brands τα οποία δεν κάνουν μεγάλες πωλήσεις. Το 2019 η Lamborghini πούλησε 4.554 μονάδες, η Bugatti μόλις 82 και η Ducati 52.000.
Μπορεί οι τιμές ανά μονάδα (ειδικά στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες), να είναι σημαντικά υψηλότερες των mainstream μοντέλων του ομίλου, όμως ο συνολικός τζίρος και τα κέρδη είναι και πάλι μικρότερα.
Άρα προκύπτει το ζητούμενο, αν αξίζει ο όμιλος να επενδύσει για την ανάπτυξη νέων πλατφορμών που θα υποστηρίζουν ηλεκτροκίνηση.
Εκτός από το θέμα της τιμής, υπάρχει άλλο ένα πρόβλημα. Ότι ακόμα και αν αναπτυχθεί κάποια πλατφόρμα, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων ώστε να γίνει ταχύτερη απόσβεση της επένδυσης. Το τελευταίο ισχύει και για τη Ducati, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό.
Αν και ο επικεφαλής του ομίλου, Χέρμπερτ Ντις, έχει αρνηθεί να σχολιάσει σχετικά με τα παραπάνω, έχει πει σε συνέντευξή του ότι πρέπει η εταιρεία να επανεφεύρει τον εαυτό της, σε μια εποχή ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων.
Στο πλαίσιο των παραπάνω τον τελευταίο καιρό υπάρχει φημολογία ότι το VW Group εξετάζει την πώληση της Bugatti στη Rimac, με αντάλλαγμα την αύξηση του ποσοστού που έχει η Porsche στη κροατική εταιρεία, από το 15.5%, στο 49%.
Ο Νοέμβριος δεν είναι μακριά.